مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان از جذب 388 دانشجو معلم در سال تحصیلی 98 _ 97 خبرداد و گفت: از این تعداد 234 دانشجو، پسر و 154 نفر دختر هستند.

به گزش ندای گیلان،نادر جهان آرای در مراسم آغاز سال تحصیلی نومعلمان دانشگاه فرهنگیان گفت: به رغم همه مشکلات، اگر سنگ بنای فرهنگی و آموزشی کشور مستحکم باشد شاهد دستاوردهای افزون‌تری در جامعه خواهیم بود.

جهان آرای با برشمردن برخی عوامل مهم در توفیق دانشجویان، گفت: استعداد، انگیزه، کسب مهارت‌های لازم معلمی، شرایط محیطی و خودباوری از مولفه‌هایی هستند که موفقیت دانشجو معلمان را تقویت می‌کند.

وی با اشاره به شأن والای منزلت معلمان در جامعه، تصریح کرد: ثبت‌نام رتبه تک رقمی کنکور امسال در دانشگاه فرهنگیان نمونه‌ای از علاقه جوانان ما به شغل معلمی است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تاکید کرد: توسعه هر کشوری مرهون توجه به آموزش و پرورش است و جدیت، نظم و امید به آینده رمز موفقیت دانشجو معلمان است.

وی از جذب 388 دانشجو معلم در سال تحصیلی 98 _ 97 خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 234 دانشجو، پسر و 154 نفر دختر هستند.

سعید احدزاده، سرپرست پردیس فرهنگیان استان گیلان نیز در این مراسم گفت: دانشگاه فرهنگیان مرکز اندیشه ورزی در نظام تعلیم و تربیت است و حضور مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان در مراسم گرامیداشت روز معلم از اهمیت این مرکز مهم فرهنگی حکایت دارد.

وی با اشاره به توجه دانشگاه فرهنگیان به مسائل اعتقادی گفت: شعار این دانشگاه تبدیل دانشجو معلم دانشی، به دانشجو معلم ارزشی است که برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کنیم.