فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: با توجه به نقش های محوری معلمان در هدایت های تحصیلی و اجتماعی آنها می‌توانند در روند توسعه اجتماعی بسیار موثر باشند.

به گزارش ندای گیلان،یونس رنجکش در دیدار اعضای هیات مدیره انجمن اسلامی معلمان شهرستان مرزی بندرآستارا  اظهار داشت: معلمان بعنوان یک مرجع اجتماعی برای عموم جامعه قابل احترام هستند و با توجه به نقش های محوری آنان در هدایت های تحصیلی و اجتماعی می‌توانند در روند توسعه اجتماعی بسیار موثر باشند.

فرماندار آستارا یادآور شد: دولت تدبیر و امید اعتقاد به حضور و مشارکت اقشار مختلف مردم در صحنه های اجتماعی و سیاسی دارد و بر همین اساس تلاش شده است تا با ساماندهی فعالیت های این تشکل ها شاهد بهره‌مندی صحیح از ظرفیت های موجود باشیم.

وی اضافه کرد تشکل های اجتماعی و سیاسی نیز باید تلاش کند در چارچوب های تعریف شده بر اساس ضوابط و اساس نامه ها فعالیت کنند.

رنجکش یادآور شد: در آستارا نیز تلاش شده است از سال گذشته در راستای بهره‌مندی از ظرفیت تشکل های سیاسی و اجتماعی اقدامات خوبی توسط فرمانداری انجام و فعالان این حوزه بر اساس چارچوب های قانونی ساماندهی شوند که مورد استقبال قرار گرفت و هم‌اکنون شاهد حضور نمایندگی های احزاب و گروه های سیاسی و تشکل های مردم‌نهاد اجتماعی هستند که تعداد آن ها به ۱۵ تشکل می‌رسد.

وی گفت: انجمن اسلامی معلمان نیز از جمله تشکل های باسابقه‌ای است که فعالیت دارد و این تشکل به دلیل حضور چهره های موثر که از جمع معلمان و فعالان سیاسی و اجتماعی منطقه هستند می‌توانند در مسیر اعتلای جامعه نقش مهمی داشته باشند.

وی همچنین خواستار پویایی و تحرک بیشتر سایر تشکل ها در راستای حرکت های اجتماعی و سیاسی با برگزاری نشست ها، کنگره ها و جلسات تبیینی و توجیهی در مسیر توسعه اجتماعی شهرستان آستارا شد.

در ادامه این جلسه ایراندخت رستم‌نژاد مسئول انجمن اسلامی معلمان آستارا ضمن تشکر از فرماندار آستارا در خصوص حمایت از فعالیت احزاب و گروه های سیاسی و اجتماعی به ارائه  توضیحاتی درخصوص فعالیت این انجمن در آستارا پرداخت و در پایان این مراسم از تعدادی معلم بازنشسته و پیشکسوت و فعالان سیاسی و اجتماعی عضو انجمن اسلامی معلمان آستارا نیز به پاس تلاش های آنان توسط فرماندار آستارا تقدیر بعمل آمد.