نصرتی شهردار کلانشهر رشت در حاشیه برگزاری همایش کمیته معاونان و مدیران اقتصادی و سرمایه گذاری کلانشهرهای کشور، تفاهمنامه هایی با سرمایه گذاران امضا کرد.

به گزارش ندای گیلان،مسعود نصرتی شهردار کلانشهر رشت در حاشیه برگزاری همایش کمیته معاونان و مدیران اقتصادی و سرمایه گذاری کلانشهرهای کشور، تفاهمنامه هایی با سرمایه گذاران امضا کرد.

اولین تفاهمنامه منعقد شده بین شرکت گوهررود و شهرداری رشت با موضوع احداث هتل پنج ستاره در ضلع شمالی تالاب عینک است که به امضای نصرتی شهردار رشت و حمیدرضا فرجی از شرکت گوهررود رسید.
این هتل پنج ستاره با مساحت تقریبی 2 هکتار با زیربنایی به مساحت 60 هزار متر مربع و شامل 250 واحد اقامتی و 20 واحد VIP خواهد بود و مجموعه های متنوعی شامل سالن های همایش و کنفرانس، سالن نمایش و … برای آن در نظر گرفته شده، ضمن آن که همزمان با احداث این هتل، پارکینگی با ظرفیت حداقل 350 خودرو در نظر گرفته خواهد شد.
دومین تفاهمنامه همکاری در حوزه ساخت و ساز و امور زیربنایی به منظور توسعه گردشگری با حضور سرمایه گذاری به نام محمدجواد خالصی به امضا رسید.
سومین تفاهمنامه میان شهرداری رشت و شرکت برج های آرامش به منظور احداث بازار بین الملل و چندمنظوره رشت به امضای نصرتی شهردار رشت، رسول زاده و پهلوان نژاد رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت برج های آرامش رسید.
چهارمین تفاهمنامه امضا شده میان شرکت پترونواسیستم و شهرداری رشت در خصوص جایگاه های سوخت با قابلیت مدیریت بحران است که به منظور ایمنی بیشتر و خدمات دهی مطلوب تر در زمان بحران منعقد شد.
تفاهمنامه دیگری بین شرکت کشت و صنعت نگین وندان گیل و شهرداری رشت در زمینه فرصت های سرمایه گذاری و کشت و صنعت گیاهان دارویی، بهداشتی، درمانی، آرایشی و خوراکی به منظور بسته بندی و صادرات به امضا رسید.
تفاهمنامه دیگر هم با عنوان راه اندازی رستورانی با توجه به فرصت های گردشگری به امضاء رسید.
حضور رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی در شبکه شهرهای خلاق یونسکو، وجود ساختمان های فرهنگی – تاریخی در مرکز شهر و وجود جاذبه های گردشگری در حاشیه شهر از مهم ترین دلایل حضور سرمایه گذار در این حوزه اعلام شده است.
هفتمین تفاهمنامه میان شرکت داده ورزی فرادیس البرز و شهرداری رشت در خصوص کارت شهروندی و تفاهمنامه دیگری نیز بین محمدعلی نقدی معاون مالی و اقتصادی شرکت سیف بنا و نصرتی شهردار رشت در زمینه تولید برق از پسماند به امضا رسید.
احداث مجموعه اقامتی ورزشی، پروژه سرمایه گذاری در بوستان ملت، شهر الکترونیک، سینما 6 بعدی و پارکومتر (پارک حاشیه ای خیابان) عناوین دیگر تفاهمنامه های امضا شده بین شهردار کلانشهر رشت با سرمایه گذاران است.
موافقت نامه ای در رابطه با ساماندهی وضعیت حاشیه رودخانه های زرجوب و گوهر رود و پروژه های مرتبط به آن نیز در حاشیه همایش کمیته معاونان و مدیران اقتصادی و سرمایه گذاری کلانشهرهای کشور به امضاء رسید.