فرمانده پلیس راه کشور گفت: جریمه‌های رانندگان متخلف با ارائه پیشنهاد از سوی پلیس به هیئت دولت قرار است، افزایش یابد.

به گزارش نداي گيلان: سرهنگ محمدحسین حمیدی عصر امروز در سفر به اردبیل و در نشست با مسئولان پلیس راه استان اردبیل اظهار کرد: جریمه‌های مصوب سال‌های گذشته قدرت بازدارندگی خود را برای رانندگان متخلف از دست داده و ما سعی داریم با مصوبه دولت جریمه‌ رانندگان متخلف را در بخش‌های مختلف افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: مقدار اندک جریمه‌های رانندگی حتی سبب شده تا برخی از رانندگان در انجام مکرر تخلفات بی‌محابا دست به اقداماتی بزنند و بدون اینکه واهمه و هراسی از جریمه‌هایی همچون 40 هزار تومانی برای سرعت و سبقت حادثه‌ساز داشته باشند، به تکرار این جرایم اقدام می‌کنند در حالی که باید متناسب با شرایط و با هدف بازدارندگی این جرایم اعمال شود.

فرمانده پلیس راه کشور با بیان اینکه برخی از رانندگان حتی حاضر به جریمه شدن هستند و رقم آن را بسیار اندک و کمتر از پرداختی عوارض خودروهای سنگین در آزادراه‌ها می‌دانند، گفت: به زودی طرحی را به هیئت دولت ارائه می‌کنیم تا براساس نرخ تورم و وضعیت موجود جریمه رانندگان متخلف افزایش یابد.

حمیدی به وضعیت تردد و تراکم سفرها در روزهای پایانی شهریورماه اشاره کرد و افزود: پلیس راه در آمادگی کامل به سر می‌برد تا از بروز حوادث و سوانح در جاده‌های کشور جلوگیری کرده و تا حد امکان با همکاری خود رانندگان میزان تصادفات کاهش پیدا کند.

وی روند مناسب کاهش تصادفات در استان اردبیل را در طی سال‌های اخیر و با یک روند ثابت و رو به جلو یادآور شد و بیان کرد: ما در استان اردبیل با مدیریت مناسب پلیس راه وضعیت مطلوبی را شاهد هستیم و سعی و تلاشمان بر این است تا بتوانیم یک روند مطلوب کیفی را در کاهش تصادفات و سوانح شاهد بوده و زمینه حرکت کیفی‌تر را در حوزه کنترل جاده‌ها و کاهش تلفات و تصادفات شاهد و ناظر باشیم.

حمیدی اضافه کرد: در سطح کشور نیز در مجموع تاکنون میزان تصادفات منجر به فوت کاهش خوبی را داشته و در کم شدن تصادفات جرحی نیز وضعیت مطلوبی را در اکثر استان‌های کشور شاهد هستیم.

وی گفت: تمام دستگاه‌های دخیل در امر کنترل بار ترافیکی جاده‌ها و محورهای مواصلاتی اعم از هلال احمر، اورژانس، راهداری و دیگر نهادهای مرتبط باید همراهی و همکاری خوبی را در راستای کاهش تصادفات و ارائه خدمات مطلوب‌تر به هموطنان ارائه کنند تا رضایت مردم فراهم آید.