فرمانده پلیس راه گیلان از کشته شدن 50 نفر به دلیل حوادث ناشی از رانندگی از ابتدای شهریور ماه جاری تاکنون در این استان خبر داد

به گزارش نداي گيلان: مهیار رستگار  با اشاره به اینکه تمام راه‌های گیلان باز است، اظهار کرد: مشکل و محدودیت ترافیکی در جاده‌های استان وجود ندارد و شرایط جوی و ترافیکی برای رانندگی ایمن مهیا است.

وی به حوادث رانندگی روزهای گذشته در گیلان اشاره کرد و افزود: از ابتدای شهریور ماه جاری تاکنون 50 نفر در اثر تصادفات رانندگی در جاده‌های استان کشته شدند.

رستگار با بیان اینکه 50 درصد از کشته‌شدگان مذکور موتورسیکلت‌سواران هستند، تصریح کرد: روز گذشته یک موتورسیکلت‌سوار در رضوانشهر به دلیل سرعت بسیار کنترل خود را از دست داد و با دیوار مسکونی کنار جاده برخورد کرد و راننده جان خود را از دست داد و سرنشین موتورسوار در شرایط بسیار بد جسمانی قرار دارد و احتمال زنده ماندن این فرد بسیار کم است.

فرمانده پلیس راه گیلان خواستار اهمیت دادن موتورسیکلت‌سواران به جان خود شد و بیان کرد: موتورسیکلت وسیله‌ای نیست که در جاده‌ها با سرعت حرکت کنیم تا واژگون شود.

وی 20 درصد از کشته‌شدگان موتورسیکلت‌سواران را به دلیل واژگونی موتورسیکلت در 6 ماه امسال در گیلان عنوان کرد و گفت: موتورسیکلت‌سواران به دلیل رعایت نکردن مقررات سقوط کردند و جان خود را از دست دادند.

رستگار با اشاره به اینکه موتورسیکلت وسیله نقلیه بسیار مناسب، ارزان قیمت، کم مصرف و کم ترافیک است، خاطرنشان کرد: اگر رانندگی با موتورسیکلت همراه با رعایت مقررات و توجه به قوانین و استفاده از کلاه ایمنی نباشد وسیله مرگ‌‌باری می‌شود.

فرمانده پلیس راه گیلان در ادامه به تغییر قوانین در صدور گواهینامه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: نیروی انتظامی دیگر گواهینامه «ب1» صادر نمی‌کند و گواهینامه‌های «پایه3»، «پایه2» و «پایه1» صادر می‌شود.

وی متذکر شد: رانندگانی که گواهینامه «پایه2» دارند به منزله داشتن گواهینامه «پایه3» است و پس از گذشت دو سال از اخذ گواهینامه باید برای دریافت گواهینامه «پایه2» اقدام کنند.