استاندار گیلان با بیان اینکه در ۱۰ ماه گذشته ثبت سفارش برای واردات برنج انجام نگرفته است، گفت: این روند در چهار ماه آینده نیز ادامه دارد.

به گزارش نداي گيلان: محمدعلی نجفی امروز در حاشیه مراسم بهره برداری از پروژه‌های عمرانی املش با اشاره به اهمیت جلوگیری از واردات بی‌رویهٔ برنج در سیاست‌های کلان اقتصادی و کشاورزی دولت، اظهار داشت: براساس گزارش وزارت جهاد کشاورزی، در ۱۰ ماه گذشته برای واردات برنج ثبت سفارش انجام نگرفته است.
وی به موفقیت کشاورزان سخت کوش گیلانی در دروی محصول برنج با پشت سر گذاشتن خشکسالی اشاره کرد و افزود: در چهار ماه آینده نیز برای ثبات قیمت برنج واردات این محصول انجام نخواهد پذیرفت.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه سالهای گذشته کام کشاورزان با واردات بی‌رویهٔ برنج تلخ شده بود خاطر نشان کرد: در سالهای ۹۰ و ۹۱، ۲ تا ۳ میلیون تن برنج وارد کشور شد و به معیشت کشاورزان شمال ضربه وارد کرد.
وی اقتصادی شدن کشاورزی را موثر‌ترین راهکار برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان و همچنین مقابله با تغییر کاربریهای اراضی عنوان کرد و افزود: ما دوست داریم با گسترش امکانات زیربنایی در روستا‌ها و کاهش مشکلات کشاورزان، روستائیان در روستا بمانند.
استاندار گیلان تصریح کرد: مسلماً با رونق کشاورزی اشتغال پایدار نیز در روستا‌ها ایجاد می‌شود و انگیزه را برای حضور سرمایه گذاران به روستا‌ها بیشتر می‌کند.
وی شکل گرفتن نهضت گاز رسانی به روستا‌ها، ‌ کاهش عقب ماندگی شاخص‌های آسفالت، آب روستایی و گسترش ارتباطات الکترونیکی در این مناطق را نمونه‌هایی برای فراهم کردن ظرفیت سرمایه گذاری و گسترش امکانات زیربنایی دانست و گفت: این اقدامات سرفصل‌های مهم عمرانی دولت تدبیر و امید در روستاهای گیلان است.