درحالی که دلالان تلاش می کنند به بهانه کاهش قیمت برنج دست به واردات گسترده با ارز دولتی بزنند،آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می دهد برنج وارداتی پاکستانی سه برابر بیشتر از برنج هاشمی درجه یک در بازار افزایش قیمت داشته است.

به گزارش ندای گیلان جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که از بین ۹ کالای اساسی که قیمت آن‌ها بررسی شده قیمت شش کالا نسبت به فردین ماه افزایش داشته و بیشترین افزایش قیمت نیز مربوط به برنج پاکستانی باسماتی درجه یک بوده است.

بر اساس این آمار در اردیبهشت ماه امسال قیمت برنج پاکستانی باسماتی درجه یک با ۱۴.۶ درصد افزایش نسبت به ماه قبلی به ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده است. قیمت برنج طارم اعلا، ‌ هاشمی درجه یک و تایلندی نیز در اردیبهشت امسال به ترتیب ۴.۳، ۳.۱ و ۲.۱ درصد افزایش داشته است.

قیمت شکر سفید و شکر بسته ۹۰۰ گرمی نیز که بعد از برنج پاکستانی بیشترین افزایش را به خود اختصاص دادند با ۹ درصد و ۵.۶ درصد افزایش به حدود ۷۰۰۰ و ۶۴۰۰ تومان رسیده است.

در این میان قیمت گوشت گوساله، گوسفندی و مرغ تقریبا ثابت بوده و در دو ماهه اول امسال هر کیلو از این سه محصول به ترتیب حدود ۷۵ هزار تومان، ۹۲ هزار تومان و ۱۱ هزار تومان عرضه شده است.