عدول از اخلاق رسانه ای؛

عصبانیت وارد کنندگان برنج از حذف ارز دولتی برای واردات/ارز ۴۲۰۰ بدهید تا تولید داخل را نابود کنیم!

  پرینت
عصبانیت وارد کنندگان برنج از حذف ارز دولتی برای واردات/ارز ۴۲۰۰ بدهید تا تولید داخل را نابود کنیم!
شناسه خبر : 127738 | تاریخ انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸ |
خبرگزاری تسنیم برای چندمین بار اقدام به حمایت معنادار از دلالان برنج کرده و با انتشار نامه انجمن وارد کنندگان برنج  به رئیس بانک مرکزی تلاش کرده تا به بهانه واهی کمبود برنج در بازار ،دولت را مجبور به همکاری با وارد کنندگان برنج نماید درحالی که دلالان صدها تن برنج مازاد مصرف کشور در انبارها دپو شده است.
به گزارش ندای گیلان، خبرگزاری تسنیم برای چندمین بار اقدام به حمایت معنادار از دلالان برنج کرده و با انتشار نامه انجمن وارد کنندگان برنج  به رئیس بانک مرکزی تلاش کرده تا به بهانه واهی کمبود برنج در بازار ،دولت را مجبور به همکاری با وارد کنندگان برنج نماید درحالی که دلالان صدها تن برنج مازاد مصرف کشور در انبارها دپو شده است.
در خبر تسنیم آمده است:
رئیس انجمن وارد کنندگان برنج طی نامه ای به رئیس کل بانک مرکزی ضمن اشاره به تبدیل ارز واردات این محصول از ۴۲۰۰ تومانی به نیمایی، از قطره چکانی بودن اختصاص همان ارز، رسوب ۵۰۰ هزار تن برنج در گمرک و تهدید فاسد شدن این محوله ها با ورود فصل گرما خبر داد.

 عباس توکلی رئیس انجمن وارد کنندگان برنج ایران نامه ای خیلی فوری به همتی رئیس کل بانک مرکزی ایران درباره مشکلات اختصاص ارز به واردات این کالای اساسی نوشت.

در این نامه اشاره شده است که ارز واردات این محصول از ۴۲۰۰ تومانی به نیمایی تغییر یافته است اما ارز نیمایی نیز به صورت قطره چکانی اختصاص می یابد و ۵۰۰ هزار تن برنج از بهمن ماه سال گذشته در گمرک رسوب کرده است.

این امر علاوه بر هزینه های انبارداری، دموراژ ، منجر به تهدید فساد و آسیب به سلامت محموله های برنج  بر اثر گرما در بنادر شده است و این احتمال وجود دارد محموله های  مانده در گمرک توسط فروشندگان خارجی پس گرفته شود.

در این نامه همچنین اشاره شده است که بانک مرکزی در صورت عدم تامین ارز نیمایی  برای واردات برنج با قید فوریت روش‌های اجرایی و امکان پذیر دیگری در دستور کار قرار دهد.

 

برچسب ها
نوشته های مشابه
روزانه ۵۰۰۰ تن برنج توسط تجار و بازرگانان خریداری می‌شود
استقبال کشاورزان از فروش توافقی برنج در گیلان
خرید تضمینی راهکار نجات برنجکاران گیلانی/ پاسخگوی ضرر هزاران میلیاردی اقتصاد کشاورزی فومنات کیست؟
نظارت بر توزیع محصولات کشاورزی گیلان
برنج در سبد کالاهای اساسی قرار می‌گیرد
اظهارات عجیب پسری که مادرش را کشت | ۳ بار خودکشی کردم | قرص برنج خریدم بعدا متوجه شدم به من انداخته بودند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه بسته شده است.