اسمعیل پور با بیان اینکه ماسوله امروز گام های ثبت جهانی را بر می دارد ولی برای جهانی شدن باید ۱۰ آیتم انجام شود گفت: بخشی از این آیتم ها نیازمند توجه ملی بوده و در توان استانی و شهرستانی نیست.

به گزارش ندای گیلان،فرماندار فومن در خصوص معارفه شهردار ماسوله با اشاره به قدمت تاریخی شهرک ماسوله و نوع فعالیت مردمان آن در سال های دور، اظهار کرد: با توجه به این قدمت و سابقه این شهر نیازمند یک تفکر بسیار قوی در مدیریت است.

حسین اسماعیل پور با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در حوزه ماسوله بازشدن مسیر ماجلان به ماسوله و فومن است، گفت: قرارداد دوم با پیمانکار بسته شده و انتظار داریم این راه شوسه را تا پایان سال داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر این حوزه تقویت شود شاهد ماسوله ای دیگر با میزان تردد و ترافیک بالا خواهیم بود و در تلاش هستیم تا در این حوزه زیرساخت های لازم ایجاد شود.

فرماندار فومن با اشاره به اینکه ماسوله از نظر سبک معماری و مدیریت سنتی نسبت به سایر شهرهای کشور شناخته شده تر است، تصریح کرد: ماسوله امروز گام های ثبت جهانی را بر می دارد ولی برای جهانی شدن باید ۱۰ آیتم انجام شود.

وی با بیان اینکه بخشی از این آیتم های در حوزه هایی انجام شده است،   ادامه داد: بخشی دیگر نیازمند توجه ملی بوده و در توان استانی و شهرستانی نیست.