مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان از تکمیل و آماده بهره برداری پروژه سردهنه کشاورزی روستای کپورچال از توابع بخش مرکزی شهرستان بندر انزلی خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از بندرانزلی، وحید خرّمی با اعلام این خبر گفت: همه ساله جهت تأمین آب زراعی اراضی شالیزاری منطقه به منظور تنظیم سطح آب زهکش کپورچال و بهره برداری از آن از طریق احداث بند خاکی این امر صورت می گرفت که در اثر بارندگی و وقوع سیلاب بند خاکی مذکور تخریب می شد و نیاز به بازسازی مجدد بود.

وی هدف از اجرای این پروژه را تأمین آب زراعی مطمئن و دائمی از طریق اجرای سازه تنظیم سطح آب بر روی زهکش کپورچال به منظور تأمین آب بیش از 150 هکتار از اراضی شالیزاری روستای کپورچال دانست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان درخصوص عملیات انجام شده این پروژه افزود: لایروبی و تقویت بازوهای کانال انحراف آب، احداث فونداسیون سازه تنظیم سطح آب از جنس بتن مسلح، آرماتوربندی و قالب بندی و بتن ریزی دیواره ها و سرریزهای سازه تنظیم سطح آب، ساخت و نصب 5 دستگاه دریچه کشوئی مجهز به سیستم بالابر از نوع میله و گیربکس، خشکه چینی با سنگ لاشه در سواحل زهکش و لایروبی زهکش کپورچال به طول 1.7 کیلومتر در محدوده احداث سازه از جمله عملیات مهم این پروژه میباشد.