رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه تاکنون ۱۸ هزار و ۳۰ تن چای خشک تولید شده است، گفت: در مقایسه با سال گذشته ۱۲ درصد افزایش تولید داشته ایم.

به گزارش ندای گیلان،حبیب جهانساز ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی تولید چای خشک در کشور، اظهار کرد: از برداشت برگ سبز چای از باغات شمال کشور تا کنون ۱۸ هزار و ۳۰ تن چای خشک با کیفیت در کارخانه‌های چای گیلان و مازندران تولید شده است.

جهانساز با بیان اینکه این میزان چای خشک از ۸۰ هزار و ۱۳۵ هزار تن برگ سبز برداشت شده تولید شده است، افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۲ درصدی تولید چای خشک باکیفیت در کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی‌ها تا پایان چین تابستانه برگ سبز تولید چای خشک ۱۰ هزار تن دیگر نیز افزایش خواهد یافت، ادامه داد: شرایط مناسب آب و هوا، توجه دولت به صنعت چای و پرداخت وام بهزراعی، افزایش رغبت چایکاران برای تولید، افزایش قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای و همت کارخانه داران در تولید از مهمترین دلایل افزایش تولید چای خشک در کشور است.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه برگ سبز چای در سه مرحله از ۲۵ هزار هکتار از باغات استان‌های گیلان و مازندران برداشت می‌شود، گفت: ممتاز، شکسته، قلم، باروتی و خاک از رقم‌های مهم چای خشک تولیدی در شمال ایران است.