توکلی با بیان اینکه خیلی از مناطق در گیلان سبز اما خالی از درخت است اذعان داشت: باید با مشارکت مردمی جنگل‌ها را احیاء کنیم و توسعه دهیم و گونه‌های با ارزش و شناخته شده در گیلان بکاریم.

به گزارش ندای گیلان،سهیل توکلی با بیان اینکه برای توزیع نهال رایگان در بین اقشار مختلف مردم برنامه ریزی شده است گفت: بنا داریم 155 هزار اصله نهال بین مردم توزیع کنیم و در این راستا نهال‌های گونه صنوبر برای توسعه درختکاری و توسعه صنعت چوب در استان گیلان در نظر گرفته شده است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان عنوان کرد: افزون بر 20 هزار اصله نهال به آموزش و پرورش گیلان داده می‌شود تا بین دانش آموزان و معلمان توزیع شده و فرهنگ کاشت نهال در بین خانواده‌های گیلانی گسترش یابد.

وی با اشاره به اینکه اگر مردم محوطه‌هایی در جاهای خالی از درختی که اطراف محل زندگی خودشان دارند می‌توانند به کاشت نهال بپردازند و فضای سبز را توسعه بخشند افزود: انتظار می‌رود مردم نهال کاری صنوبر را در زمین‌های بلااستفاده انجام دهند.

توکلی با تاکید بر اینکه هر زمان مشارکت مردمی نباشد ما موفق نبوده‌ایم خاطرنشان کرد: در بخش حفاظت و احیاء جنگل‌ها به مشارکت مردم نیاز است و مردم به‌عنوان همیاران طبیعت باید از جنگل‌ها محافظت کنند.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان اظهار داشت: جنگل‌های هیرکانی جزء جنگل‌های هزاران ساله و بسیار قدیمی و فسیلی و میراث گیلان محسوب می‌شود که نیاز به حفاظت همگانی دارد.

وی با اشاره به اینکه ریزگردهای استان‌های جنوبی کشور به‌خاطر نبود جنگل‌ها است، خاطرنشان کرد: گونه‌های جنگلی و بومی سازگار با طبیعت در استان گیلان توسعه داده می‌شود.

توکلی با بیان اینکه خیلی از مناطق در گیلان سبز اما خالی از درخت است اذعان داشت: باید با مشارکت مردمی  جنگل‌ها را احیاء کنیم و توسعه دهیم و گونه‌های با ارزش و شناخته شده در گیلان بکاریم.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به اینکه یکی از اهداف و برنامه‌های دولت، احیاء و توسعه جنگل‌ها است گفت: تنها از درختان فروافتاده بهره برداری می‌شود و بهره‌برداری از درختان از 20 هزار مترمکعب هم پایین تر است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد دولت توسعه جنگل‌ها است اظهار داشت: مردم به‌عنوان همیاران طبیعت خطراتی که جنگل‌های گیلان را تهدید می‌کند به اطلاع سازمان منابع طبیعی برسانند تا با قاطعیت با متخلفان مقابله شود.

توکلی با بیان اینکه انواع درختان سریع الرشد و کند رشد داریم افزود: صنوبر از گونه های سریع الرشد درختان محسوب می‌شود که رشدش کاملاً محسوس است و در صنعت چوب از اهمیت زیادی برخوردار است.