مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از مرمت و بازسازی مشارکتی ۴ بنای تاریخی ماسوله خبر داد و گفت: این کار با ۶ میلیارد ریال اعتبار و با مشارکت مالکان صورت می گیرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، ولی جهانی در گفتگویی اظهار کرد: شهر تاریخی ماسوله از مناطق پر جاذبه و از گردشگر پذیر ترین شهرهای تاریخی شمال کشور به شمار می‌رود.

وی از مرمت و بازسازی مشارکتی ۴ بنای تاریخی ماسوله خبر داد و افزود: با اختصاص اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال معادل ۶۰۰ میلیون تومان و با مشارکت مالکان، مرمت و بازسازی ۴ بنای تاریخی واجد شرایط شهر ماسوله آغاز شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با اشاره به ماده ۷۲ قانون حمایت از بافت‌ها و بناهای تاریخی و سایر قوانین مرتبط، بیان کرد: همکاری و تعامل دو سویه مالکان بناهای تاریخی و اداره کل به منظور مراقبت و صیانت از مواریث تاریخی ارزشمند مورد تاکید است.

جهانی با بیان اینکه صیانت از آثار تاریخی از وظایف ذاتی میراث‌فرهنگی است، گفت: صاحبان ساختمان‌های مذکور هم وظیفه دارند از بنای متعلق به خویش مراقبت کنند و البته تاریخی و ارزشمند بودن بنا بر اهمیت مسئولیت مذکور می‌افزاید.

وی با اشاره به تعداد زیاد بناهای تاریخی و کمبود اعتبارات دولتی، افزود: سیاست وزارتخانه توسعه فعالیت‌های مشارکتی بوده و در این راستا با توجه به اضطرار، اولویت‌ها و اعتبار تخصیص داده شده مرمت و بازسازی بناهای تاریخی در دستور کار قرار خواهد گرفت.