سرپرست استانداری گیلان اجرای طرح تفکیک زباله و پسماند از مبدا را از مهم ترین برنامه های استان برای مدیریت پسماند عنوان کرد.

به گزارش ندای گیلان،ارسلان زارع در کارگروه مدیریت پسماند استان که با حضور عضو کارگروه ویژه مدیریت پسماند سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مسئولین استانی عضو کارگروه در سالن اجتماعات استانداری تشکیل شد اظهار داشت:مشکلات زیست محیطی یکی از اساسی ترین مسایل شهری امروز است و به سبب رشد و گسترش روزافزون شهرها، رشد جمعیت، زندگی ماشینی و حاصل تعارض آنها با محیط زیست است.
سرپرست استانداری گیلان تصریح کرد: در کنار سایر منابع آلایندگی محیط زیست، مدیریت نامناسب در عرصه پسماند را یکی ازعواملی اصلی و موثر استمرار آلودگی محیط زیست است.

وی یکی از برنامه های ضروری در مدیریت پسماند استان را اجرای طرح تفکیک زباله و پسماند از مبدا و تکمیل فرآیند آن تا مقصد و مرحله نهایی دانست و گفت: مشارکت و همکاری شهروندان رشت ، گامی موثر در بهینه سازی فرآیند تفکیک از مبدا می باشد .

وی افزود: پسماند استان خصوصا رشت تا حصول نتیجه پیگیری جدی می شود.

زارع عنوان داشت: لازم است سازمان ها و نهادهای فرهنگی و آموزشی از جمله صدا و سیما، آموزش و پرورش، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و سازمان های مردم نهاد با برنامه ریزی و اقدامات آموزشی و فرهنگی در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی های عمومی در انجام طرح های مدیریت پسماند از جمله تفکیک از مبدا تلاش کنند.

وی همچنین از اعضای کارگروه پسماند استان خصوصاً شهرداری رشت خواست تا نسبت به اجرای طرح های مدیریت پسماند در سایت لاکان و سراوان اقدام کرده و روند آن را تسریع نماید.

سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه 115 میلیارد تومان اعتبار از سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان برای هزینه در عرصه پسماند در سال جاری اختصاص داده شده؛ اظهار داشت: اولویت بندی و تخصیص منابع اعتباری توسط معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان انجام گیرد.
گفتنی است در این جلسه هر یک از اعضای کارگروه، مشاورین و سرمایه گذاران پسماند در استان به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند که با رهنمودهای سرپرست استانداری گیلان تصمیمات لازم در هر بخش اتخاذ شد.