مدیرعامل آب و فاضلاب گیلان گفت: برای سازماندهی شبکه توزیع آب شرب بیش از ۴ هزار کنتور خراب در استان تعویض شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت؛مازیار علی پور اظهار کرد: به منظور بهینه سازی فرآیند تولید، توزیع و مصرف آب میان مشترکین، طی ۶ ماهه ابتدای سال جاری بیش از ۴ هزار کنتور خراب با همکاری مردم در استان گیلان تعویض و ساماندهی شد.

علی پور با اشاره به اینکه ساماندهی کنتورهای خراب و مشترکان غیر مجاز از اهداف کلان شرکت برای رسیدن به وضعیت مطلوب شبکه است، افزود: شرکت آب و فاضلاب گیلان در این راستا تمام امکانات و نیروی کاری خود را برای رفاه حال مردم به کار گرفته است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین راه‌های جلوگیری از هدر رفت آب و کاهش آب به حساب نیامده، شناسایی کنتورهای خراب و تعویض به موقع آنها است، تصریح کرد: از آغاز سال، ۴ هزار و ۹۷ کنتور خراب در استان تعویض و ساماندهی شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای گیلان ادامه داد: شناسایی کنتورهای خراب از جمله وظایف مأمورین قرائت کنتور می‌باشد که تعویض این کنتورها تأثیر بسزایی در مدیریت مصرف آب دارد.

علی پور تعداد کل مشترکین آب شهری و روستایی استان گیلان را ۸۸۳ هزار و ۷۱۲ فقره اشتراک اعلام کرد و افزود: شرکت آب و فاضلاب گیلان از ابتدای سال جاری تا به امروز در سطح استان ۱۲ هزار و ۵۲۴ انشعاب جدید واگذار کرده است.