نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با بیان اینکه آمار فوتی‌های روزانه ویروس کرونا در گیلان تک رقمی شد، گفت:در حال حاضر تقریباً در 12 تا 13 روز اخیر شیب نمودار ابتلا در استان گیلان در یک حالت تثبیت و متعادلی قرار گرفته است.

به گزارش ندای گیلان،محمد حسین قربانی در گفت‌وگویی، ضمن رد مطالبی که اخیراً در برخی سایت‌ها مبنی بر شیوع موج دوم ویروس کرونا در استان گیلان و افزایش آمار ابتلا و فوت بیماران منتشر می‌شود، اظهار داشت: تعداد فوتی‌های روزانه ویروس کرونا در سطح بیمارستان‌های استان گیلان تک رقمی شده است.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با بیان اینکه تا به امروز روند نمودار استان در بحث ابتلا به ویروس کرونا تقریباً مانند کشور است و حتی در پاره‌ای از مواقع وضعیت گیلان بهتر هم بوده است، عنوان کرد: امروز برای نخستین بار در طول حدود ۵۵ روز گذشته تعداد فوتی‌های ویروس کرونا در سطح کشور دو رقمی شد.

قربانی کاهش آمار جانباختگان ویروس کرونا و دو رقمی شدن آن در سطح کشور را ناشی از تدبیر، مدیریت و تلاش خستگی‌ناپذیر پرسنل بهداشت و درمان کشور و همکاری خوب مردم خواند و ابراز داشت: در حال حاضر تقریباً در ۱۲ تا ۱۳ روز اخیر شیب نمودار ابتلا در استان گیلان در یک حالت تثبیت و متعادلی قرار گرفته است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه هم‌اینک تعداد فوتی‌های گیلان بسیار محدودتر از ۱۰ روز گذشته شده است، اظهار داشت: با توجه به کاهش آمار فوتی‌ها و جانباختگان و کم‌شدن سیر ابتلاء به ویروس کرونا در مقایسه با هفته‌های گذشته، از مردم تقاضا داریم همچنان توصیه‌ها را جدی بگیرند.

وی رعایت اصول بهداشت فردی، جلوگیری از بیرون آمدن‌های غیرضروری، رعایت فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی و قرار دادن پیوست سلامت در حوزه‌‌های تجارت و اقتصاد توسط مردم را ضروری تلقی کرد و گفت: تلاش می‌کنیم در آینده نزدیک برای مشاغل پرخطر و فعالیت‌های کشاورزی نیز پروتکل‌های ویژه‌ای تدوین کنیم.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس استفاده از ظرفیت غربالگری و طرح تحول سلامت که در سال‌های گذشته انجام شده بود، برای درمان ویروس کرونا را مورد توجه قرار داد و افزود: زیرساخت‌هایی که در طول این سال‌ها با کمک مجلس برای حوزه بهداشت و درمان فراهم شد، باعث شد در شرایط امروزی بتوانیم در مقابله با کرونا بایستیم.

تسنیم