نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با بیان اینکه در اوایل شیوع ویروس کرونا از حدود 5 هزار تخت بیمارستانی استان حدود 80 درصد تخت‌ها به بیماران کرونایی اختصاص داده شده بود، گفت: گیلان تا 15 اسفند در پیک بحران شیوع کرونا قرار داشت که با اجرای طرح غربالگری و بسیج ملی مقابله با کرونا از این شرایط خارج شد.

به گزارش ندای گیلان،محمدحسین قربانی در گفت‌وگویی،با بیان اینکه در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند، مشاغل کم‌خطر ضمن ثبت‌نام در سامانه و دادن تعهد اجازه فعالیت پیدا می‌کنند اظهار داشت: تعداد تخت‌های اختصاصی به بیماران کرونایی در گیلان کاهش چشمگیری داشته که نشان‌دهنده اثربخشی برنامه‌های اجرا شده است.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با بیان اینکه در اوایل شیوع ویروس کرونا از حدود ۵ هزار تخت بیمارستانی استان حدود ۸۰ درصد تخت‌ها به بیماران کرونایی اختصاص داده شده بود عنوان کرد: گیلان تا ۱۵ اسفند در پیک بحران شیوع کرونا قرار داشت که با اجرای طرح غربالگری و بسیج ملی مقابله با کرونا از این شرایط خارج شد.

قربانی با تأکید بر اینکه با وجود موفقیت‌های به دست آمده، گیلان همچنان به عنوان کانون بحران کرونا کشور محسوب می‌شود تصریح کرد: اگر شرایط فعلی را ساده بگیریم؛ اجازه فعالیت به تمام صنوف و مشاغل را صادر کنیم و شاهد تردد عادی مردم در سطح خیابان‌ها یا اماکن عمومی باشیم گیلان بار دیگر به شرایط وخیم خود برمی‌گردد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس کاهش ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان گیلان را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: طرح بیماریابی و اجرای پروتکل درمانی جهت درمان افراد مبتلا به ویروس کرونا در منازلشان رمز موفقیت ما در استان گیلان بود که با یک تلاش دست جمعی به دست آمد.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا به عنوان یک بحران بین‌المللی بالغ بر ۲۰۰ کشور دنیا را درگیر کرده و علاوه بر به خطر انداختن سلامت مردم برای بسیاری از کشورها در حوزه امنیت نیز خطرساز و بحران آفرین بوده است افزود: با وجود تمام کمبودها و مشکلات، وزارت بهداشت و درمان کشورمان عملکرد بسیار خوبی در این زمینه داشت.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس استفاده از ظرفیت غربالگری و طرح تحول سلامت که در طی سال‌های گذشته انجام شده بود، برای درمان ویروس کرونا را مورد توجه قرار داد و گفت: زیرساخت‌هایی که در طول این سال‌ها با کمک مجلس برای حوزه بهداشت و درمان فراهم شد، باعث شد در شرایط امروزی بتوانیم در مقابله با کرونا بایستیم.

/تسنیم