آگشته رعایت مقررات حوزه شهری توسط افرادی که ساخت و ساز انجام می‌دهند را در توسعه پایدار شهر دارای اهمیت بالا دانست

به گزارش ندای گیلان از لاهیجان، سعید آگشته به استفاده شهرداری لاهیجان از تمام ابزارها و اختیارهای قانونی برای جلوگیری از تغییر کاربری در فضای سبز اشاره کرد و گفت: رعایت مقررات حوزه شهری توسط افرادی که ساخت و ساز انجام می‌دهند در توسعه پایدار شهر حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر برخورد با هرگونه سوء‌استفاده از منابع طبیعی و تغییر کاربری در حوزه فضای سبز گفت: شهرداری لاهیجان اجازه مماشات به سوء‌استفاده‌کنندگان از فضای سبز در این شهر را نمی‌دهد.

آگشته از تصویب بودجه 400 میلیارد ریالی شهرداری لاهیجان توسط شورای اسلامی این شهر خبر داد و اضافه کرد: تکمیل و توسعه ساختمان شورای اسلامی شهر از پروژه‌های اجرایی در سال جاری است.

شهردار لاهیجان از تکمیل بلوار دیلمان خبر داد و تصریح کرد: زیرسازی و آسفالت مسیر مذکور از دغدغه‌های شهروندان در لاهیجان است.

وی جمع‌آوری آب‌های سطحی و نقاط آبگیر را از برنامه‌های شهرداری لاهیجان در سال 94 برشمرد و یادآور شد: پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی خیابان ستایش در حال انجام است و بخشی از آن مشکل مالکیتی دارد.

آگشته «حسن‌بیگ دشت» را از مهم‌ترین محله‌های آبگیر در لاهیجان خواند و اظهار کرد: امسال پروژه مذکور به اتمام می‌رسد البته آبگرفتگی معابر با انجام تعدادی طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی برطرف نمی‌شود؛ زیرا با افزایش ظرفیت و جمعیت دوباره دخل و تصرف بیشتری صورت می‌گیرد و نیاز است پروژه‌های دیگری اجرایی شود.

شهردار لاهیجان در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهور به گیلان تصریح کرد: امیدواریم هیئت دولت به شهرداری‌ها به عنوان فرزندان وزارت کشور توجه داشته باشد.

وی بر اجرای نهضت آسفالت در شهر لاهیجان تاکید کرد و گفت: نوروز امسال مسیرهای اصلی شهر لاهیجان لکه‌گیری شده است و روکش آسفالت معابر فرعی در راستای نهضت آسفالت در مدت 6 ماه آینده انجام می‌شود.

آگشته یکی از عوامل ماندگاری گردشگران را وجود مراکز خرید و فروشگاهی دانست و خاطرنشان کرد: برخورد قهری با سد معبر کنندگان پاسخگو نبوده و این امر نیازمند راهکارهای مناسب است.