معاون علوم پزشکی گیلان دلیل شیوع سویه امیکرون کرونا در گیلان را عدم رعایت کامل پروتکل های بهداشتی عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از دلایل این روند افزایشی در جامعه دوام این ویروس بر سطوح و به ویژه پوست بدن بسیار بالا است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،انوش دهنادی مقدم با اشاره به وضعیت بهداشتی جامعه و انتشار سویه امیکرون اظهار کرد: با افزایش روند ابتلا و بستری در کشور و استان، در مرحله افزایش مراجعات سرپایی شهروندان قرار داریم و این روند طی چند روز اخیر رو به افزایش می باشد.

وی دلیل شیوع سویه امیکرون کرونا در گیلان را عدم رعایت کامل پروتکل های بهداشتی عنوان کرد و افزود: همچنین عده ای از مردم که تاکنون به هر دلیلی اقدام به واکسیناسیون نکرده اند، حتما برای حفظ سلامتی خود و سایرین مبادرت به واکسیناسیون کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با توجه به ضرورت تزریق واکسن به ویژه دز سوم در شرایط فعلی، تاکید کرد: شهروندان در زمانبندی مقرر برای تزریق دزهای اول، دوم و سوم واکسن مراجعه کنند.

دهنادی مقدم، از مردم خواست از هرگونه تجمع و حضور در دورهمی ها پرهیز کنند و گفت: سویه امیکرون سرعت سرایت بالایی دارد و یکی از دلایل این روند افزایشی در جامعه دوام این ویروس بر سطوح، به ویژه پوست بدن است.