مدیرکل گمرکات بندر مرزی آستارا از تردد 337 هزار و 520 نفر مسافر داخلی و خارجی از طریق مرز گمرک این شهرستان طی شش ماه نخست سال‌جاری خبر داد.

به گزارش نداي گيلان: دکتر حمیدرضا محمدی با اعلام خبر فوق، خاطرنشان کرد: تردد مسافر از مرز گمرک آستارا طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال 1393 افزایش چشمگیری دارد.

وی به بررسی آمار مدت مشابه دو سال 1393 و 1394 پرداخت و ادامه داد:در این آمار، تعداد مسافران ورودی به کشور 9 درصد و تعداد مسافران خروجی از کشور 14 درصد بیشتر شده است.

مدیرکل گمرکات آستارا در بخش دیگر سخنان خود از صادرات به روش تجارت چمدانی از طریق این مرز اشاره کرد و افزود: طی مدت یاد شده چهار هزار و 801 تن کالا به ارزش 9 میلیون دلار از طریق گمرک این شهرستان به خارج از کشور صادر شده است.

وی اضافه کرد:مواد غذایی،مواد پلاستیکی و محصولات کشاورزی،عمده کالاهای صادراتی به این روش است که به مقصد جمهوری آذربایجان ارسال شده است.

دکتر محمدی در پایان از افزایش درآمد عمومی گمرک آستارا سخن گفت و تصریح کرد: این گمرک طی شش ماه گذشته 258 میلیارد و 828 میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 88 درصد بیشتر است.