مدیر کل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به ورود بیش از پنج میلیون و ۱۰۰ هزار نفر مسافر به استان، گفت: در مقایسه با سال گذشته رشد ۳۹ درصدی ورود مسافر داشته ایم.

به گزارش ندای گیلان از رشت، ولی جهانی با اشاره به آمار ورود گردشگران به استان گیلان، اظهار کرد: از ۲۵ اسفند سال گذشته تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۰۸ هزار نفر شب در مراکز اقامتی ثابت و موقت گیلان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه این آمارها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۴۰ درصدی مواجه هستیم، گفت: بیش از ۵ میلیون و ۱۵۱ هزار مسافر به صورت زمینی و هوایی وارد استان گیلان شده‌اند.

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به رشد ۳۹ درصد ورود مسافر به استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، این تعداد مسافر در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۹ درصد افزایش دارد.

وی همچنین به تردد بیش از یک میلیون و ۱۴۳۵ خودرو در محورهای استان گیلان از ۲۵ اسفند تا امروز اشاره و اضافه کرد: در این مدت ۴۰۲ مورد بازدید از مراکز و تأسیسات گردشگری استان گیلان انجام شده است.

جهانی با اشاره به تکمیل ۱۰۰ درصد ظرفیت مراکز اقامتی استان گیلان، تصریح کرد: تاکنون ۳۰۰ گردشگر خارجی هم از اماکن تاریخی و گردشگری استان بازدید کرده‌اند.