مدیرکل گمرکات بندر مرزی آستارا از ترانزیت خارجی(خروجی و ورودی)کالا به ارزش 431 میلیون دلار،طی شش ماه گذشته از گمرک این شهرستان خبر داد.

 به گزارش نداي گيلان: دکتر حمیدرضا محمدی با اعلام خبر فوق،خاطرنشان کرد: در این مدت 104 هزار تن کالا به ارزش 401 میلیون دلار از طریق این گمرک ترانزیت خارجی خروجی شده است.

وی با بیان اینکه لوازم برقی، خودروی سواری، مبلمان، ماشين آلات، لوازم بهداشتی، مصالح ساختمانی،گچ،سيمان، ظروف شيشه ای،البسه، مواد شيميايی و محصولات کشاورزی عمده کالاهای ترانزیتی به این روش است، عنوان کرد: این کالاها از قاره‌های مختلف به کشورهای روسیه، اکراین، جمهوری آذربایجان و گرجستان ارسال شده است.

مدیرکل گمرک آستارا در بخش دیگر سخنان خود از ترانزیت خارجی ورودی از طریق این گمرک سخن گفت و توضیح داد: طی مدت قید شده، 21 هزار تن کالا به ارزش 30 میلیون دلار از طریق گمرک آستارا ترانزیت خارجی ورودی شده است.

وی ادامه داد: لوازم چوب، فرآورده‌های نفتی، پنبه، الياف مصنوعی، شمش آهن، مس، پشم شيشه و ورق آهن عمده کالاهای ترانزیتی ورودی هستند.

محمدی اضافه کرد: کالاهای مذکور از کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، اکراین و گرجستان به مقصد کشورهای عراق، ترکیه و امارات متحده جابجا شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه گمرک آستارا بیش از 200 سال قدمت دارد، گفت: این گمرک در امور بندری، واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی، کارنه تیر بین‌المللی، مبدا و مقصد کارنه تیر، کاپوتاژ، امور مسافری، مرجوعی، امانت‌های پستی و قضایی فعالیت می‌کند.