رییس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گیلان گفت: هزار و ۴۵۰ دستگاه ماشین آلات به ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی در گیلان افزوده شده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،رییس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گیلان امروز با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۵۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت شده است گفت: با پرداخت این میزان تسهیلات هزار و ۴۵۰ دستگاه ماشین آلات کشاورزی مانند، تراکتور و ماشین‌های تخصصی به ناوگان کشاورزی استان اضافه شده است.

حیدر کامیاب با اشاره به اینکه این اعتبارات از محل خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی با عاملیت بانک کشاورزی به متقاضیان پرداخت شده افزود: در یک سال گذشته ۲۲۲ دستگاه تراکتور، ۱۶۶ دستگاه کمباین مخصوص برنج، ۶۲۲ دستگاه انواع تیلر، ۴۰۷ دستگاه نشاکار برنج و سایر ماشین‌ها و ادوات کشاورزی جذب و به ناوگان ماشینی استان افزوده شده است.

وی همچنین به مزایای ماشینی شدن کشت و کار برنج اشاره و گفت: مکانیزاسیون نقش مهمی در افزایش میزان تولید، کاهش هزینه‌های کشاورز، بالا رفتن سرعت در تولید، توسعه صنعت تولید ماشین‌های کشاورزی، نوسازی ناوگان ماشینی، و ارتقای بهره وری تولید دارد.

همچنین از جمله مزایای مکانیزاسیون کشاورزی می‌توان به کاهش سختی کار، افزایش تولید، کاهش ضایعات، کاهش مصرف آب، ارتقای اصول بهزراعی، حفاظت بهتر از منابع پایه کشاورزی مانند آب، خاک، و. اشاره کرد.