مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تأکید بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت مفاخر در توسعه استان، گفت: تجلیل از مفاخر موجب معرفی فرهنگ کهن گیلان به مردم می‌شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت، رضا ثقتی در نشست با جمعی از اعضای انجمن مفاخر گیلان با اشاره به بحران کاغذ در سطح کشور، اظهار کرد: نشستی با معاون فرهنگی وزیر ارشاد پیرامون پیگیری حل مشکلات کمبود کاغذ برای ناشران برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان جایگاه مفاخر در جامعه را به عنوان پیامبران آگاهی بخشی و سفیران علم و فرهنگ دانست و افزود: وزیر ارشاد استفاده از جامعه نخبگانی استان یکی از تکالیف مدیران کل به ویژه استان گیلان قرار داده تا توسعه استان را با کمک شما به پیش ببریم.

وی با تاکید بر تداوم جلسات هفتگی با انجمن مفاخر گیلان، بیان کرد: سلسله نشست‌های ماهانه انجمن مفاخر با یک رویکرد مشخص دنبال شود و همایش‌ها مربوطه را نیز در تالار مرکزی رشت برگزار کنید.

ثقتی ادامه داد: تجلیل از بزرگان و مفاخر تجلیل از مقام هنری و سبقه این دیار است و با این کار به نوعی از اساتید برای معرفی فرهنگ کهن گیلان به مردم، وام می‌گیریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه شهرداری باید بخشی از بودجه خود را در حوزه فرهنگ و هنر هزینه کند، افزود: باید نشست‌هایی را با جمعی از مسئولان استان داشته باشیم و انتظارات جامعه نخبگانی را از آنها مطالبه کنیم.

وی با اشاره به تشکیل شعبات انجمن مفاخر در شهرستان‌های گیلان تصریح کرد: سیاست دولت تمرکززدایی از مراکز است و در همین راستا بودجه‌های فرهنگی و هنری را نیز در شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف توزیع می‌کنیم.

ثقتی گفت: ویژه نامه‌ای با موضوع یکصدمین سال شهادت میرزا کوچک جنگلی به زودی در گیلان منتشر می‌شود.