همزمان با دهه فجر از برگزارکنندگان کارگاه تخصصی شعر کلاسیک در لاهیجان تجلیل و نمایشگاه "پرنده ها می آیند در این شهر گشایش یافت.

به گزارش ندای گیلان از لاهیجان،نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان از سید رضا(نوید)دانایی هوشیار مدرس کارگاه تخصصی شعر و ادب پارسی کلاسیک (نیمایی) و سیدجواد(نیما)اسدی (دبیر کارگاه) با اهدای لوح و هدایایی تقدیر به عمل آورد

کارگاه تخصصی شعر کلاسیک شامل مباحثی از جمله آموزش عروض و قافیه ، آرایه های ادبی ، فصاحت ، قالب های شعر پارسی ، نقد ادبی و …است که توسط نوید دانایی هوشیار تدریس می شود .

سید رضا(نوید)دانایی هوشیار مدرس کارگاه متولد ۵۳ لاهیجان ، لیسانس مهندسی عمران ، لیسانس و فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی، مدرس ادبیات ، منتقد ادبی ، شاعر ، مدرس کارگاه های ادبی خانه ی فرهنگ شیخ هادی و خانه ی فرهنگ بوسعید، عضو شورای انجمن قلم، مدیر اسبق انجمن شاعران جوان، مدیرانجمن مجازی شعر و ادب پارسی (با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)،نایب رییس سابق انجمن حافظ لنگرود و داور جشنواره های ادبی متعدد می باشد . مجموعه ی مشترک “از هر نگاه” و همکاری در بازنویسی کتاب “ریتم در عروض” نوشته ی اردشیر بزرگ نیا از جمله فعالیتهای نوشتاری وی می باشد.

سیدجواد(نیما)اسدی دبیر کارگاه شعر و ادب لاهیجان ، متولد ۶۳ لاهیجان، لیسانس مهندسی الکترونیک، فوق لیسانس مدیریت، شاعر، ترانه سرا، مسئول کمیته ی فرهنگی حاما، برگزیده ی جشنواره ی شعر یلدا، برگزیده ی جشنواره ی شعر نئوکلاسیک روز قلم و عضو سابق شورای انجمن حافظ لنگرود می باشد .

این کارگاه شنبه ها از ساعت ۱۷ در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان برگزار می شود و ورود برای عموم علاقمندان آزاد است.

 

همچنین در نمایشگاه ” پرنده ها می آیند” آثار هنرمندان کوچکی به چشم می خورد که در روز جهانی کودک با حضور در کارگاه تصویرسازی با همین عنوان و با هدایت کارشناسانه سمیه منجم خلق شده است.

گروه سنی کارگاه تصویرسازی ۹ تا ۱۲ سال تعیین شده بود که با توجه به توانمندی و قابلیت برخی کودکان ۵ ساله هم در کارگاه حضور داشتند. آثار این نمایشگاه قابل توجه و هنرمندانه است و سبب دیده شدن و کشف توانمندی و استعداد این هنرمندان کوچک شده که تا به اکنون مورد کم توجهی بوده است.تعداد آثار در نمایشگاه ۵۰ اثر از ۲۱ هنرمند کوچک می باشد.

در افتتاحیه نمایشگاه، نمایش خلاق داستانی منتخب از مثنوی معنوی به کوشش و تلاش فاطمه علیپرست، امیر تنها و سمیه منجم در محیطی گرم و صمیمی به اجرا درآمد و به واسطه آن معرفی کتاب “چهل داستان از مثنوی معنوی” نوشته مریم لطفعلی صورت پذیرفت.

نمایشگاه ” پرنده ها می آیند …..” در نگار خانه استاد محجوبی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان در ایام اله دهه فجر از تاریخ ۱۲ الی ۱۶ بهمن ۹۸ برپا می باشد. ساعت بازدید صبحها از ساعت ۱۰ الی ۱۲ و بعدازظهرها از ساعت ۱۶ الی ۱۸ بوده و حضور کلیه علاقمندان به حوزه فرهنگ و هنر در بازدید از نمایشگاه ازاد می باشد.

باران فلاح خیری، آرامیس رجب‌دخت، آیشین ترابی ، ترنم حاتمی ، طاها شمس نجاتی،صبا بخشوده ، پوپک دیبا،ماهک دیبا ،امیرصدرا حلاجیان ، بردیا موسی زاده ، سانلی یاسری ، فرزام قسمتی ، فرینا قسمتی ، وندا مهدیان فر، باران رحیم‌پور ،آتنا متین فر ، نیلگون میرحسینی ،شادی فلاح راد ، یلدا فرخ روز ، فعال اکبرپور ، روجا ذوالقدر کسانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه به معرض دید عموم قرار می گیرد.

سمیه منجم مسئول برپایی این نمایشگاه از تحصیل کردگان رشته گرافیک و از فعالان حوزه تجسمی و نمایشی در لاهیجان می باشد که تاکنون نمایشگاه های مختلفی را برپا کرده است