لاهوتی گفت:با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور افزایش منطقی نرخ ارز نباید بیش از 10 درصد باشد .

به گزارش ندای گیلان،مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگویی، با اشاره به تلاش دولت برای واقعی سازی نرخ ارز و تک نرخی کردن آن اظهار داشت: افزایش غیرمنطقی وابستگی به تحرک های روانی در نرخ ارز اقدام مناسبی نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش نرخ ارز در روزهای گذشته، عنوان کرد: این افزایش تحت تاثیر تحرکات روانی بود که انتظار می رود بانک مرکز با مدیریت به موقع مانع افزایش نرخ ارز بر اساس فضای روانی شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش نرخ ارز باید منطقی باشد، بیان داشت: نرخ ارز باید متناسب با شرایط اقتصادی به خصوص متناسب با تورم افزایش داشته باشد، نمایندگان مجلس سال گذشته در تدوین قانون بودجه سنواتی افزایش 10 درصدی نرخ ارز را در نظر گرفتند.

وی با بیان اینکه نرخ ارز سال 96 نباید بیشتر از 3 هزار و 300 تومان شود، تاکید کرد که رقمی بیشتر از این عدد منطقی نیست.

 این نماینده مجلس از سوی دیگر در خصوص کاهش نرخ ارز گفت: اینکه افزایش نرخ ارز را با ارزش پول ملی گره می زنند اتفاق درستی نیست و نباید با کاهش نرخ ارز به دنبال افزایش ارزش پول ملی باشیم چرا که کاهش نرخ ارز باعث کاهش قدرت رقابت تولیدکنندگان داخلی با کالاهای مشابه خارجی می شود.

لاهوتی در ادامه ، با تاکید بر اینکه تک نرخی و دو نرخی بودن ارز به دستاویزی برای رانت تبدیل شده است، عنوان کرد: چند نرخی بودن ارز باعث سوء استفاده شده است بنابراین باید یک نرخ ارز داشته باشیم که با روند منطقی و منطبق بر تورم افزایش پیدا کند، با این کار سوء استفاده و رانت دیگر رخ نخواهد داد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تجار خواهان افزایش قیمت ارز هستند، گفت: این نگاه تا حدودی درست است چرا که با افزایش نرخ ارز کالاهای تولیدی داخل جایگاه واقعی خود را پیدا می کنند، اما باید به این نکته نیز توجه داشته که ما کشور مصرف کننده هستیم و با افزایش نرخ ارز شاهد تغییرات تمام لایه های اقتصادی هستیم؛ بنابراین باید با مدیریت علمی و اقتصادی افزایش نرخ ارز را رقم بزنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بنابراین با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور افزایش منطقی نرخ ارز نباید بیش از 10 درصد باشد و انتظار داریم تا پایان سال 96 بتواند نرخ دلار را 3300 نگهدارد.