مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از تاکیدات وزیر راه، اقدام فوری در حوزه برقراری خطوط مسافری دریایی در نوار شمالی است و استفاده از کشتی های مسافری - باری در گیلان می تواند نتایج مثبتی در مسیر تعالی گردشگری به همراه آورد.

به گزار روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری گیلان به ندای گیلان،معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در دیدار با استاندار گیلان اظهار داشت: از جدیت و پیگیری های استاندار گیلان در برگزاری نشست‌های مرتبط با مدیریت و حفاظت از سواحل قدردانی می کنم.
محمد راستاد ادامه داد: در خصوص تالاب انزلی ؛ طرح مطالعاتی جهت بررسی رسوب گذاری در تالاب را با مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی از مردادماه امسال آغاز کرده ایم که تا دو ماه دیگر، به پایان می‌رسد .
وی با بیان اینکه این پژوهش از تاکیدات وزیر راه و شهرسازی است ، تصریح کرد: پژوهش مذکور به ریشه یابی علل رسوب گذاری و تشدید آن و همچنین تاثیر ساخت و سازهای زیربنایی حوزه تالابی در میزان رسوب گذاری پرداخته است.
وی با بیان اینکه در بحث اتصال راه آهن رشت به انزلی توافق خوبی صورت گرفته که مطالبات و خواسته های سازمان محیط زیست هم تامین شده، گفت: با توجه به محدودیت دسترسی به پس کرانه در بندر انزلی ، این اتصال می تواند به توسعه حمل و نقل بین وجهی و چند وجهی کمک کند.
راستاد پیشنهاد داد: در مجاورت ایستگاه راه آهن انزلی، فضایی برای دپو تعبیه شود تا بتوانیم از دو مقصد بندر و ایستگاه ریلی، امکان جابجایی کالاها را به سهولت فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه در موضوع گردشگری همواره گردشگری دریایی مورد تاکید بوده ، یادآور شد: در جهت تحقق روند توسعه این بخش امکانات حمایتی وجود دارد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: از تاکیدات وزیر راه، اقدام فوری در حوزه برقراری خطوط مسافری دریایی در نوار شمالی است و استفاده از کشتی های مسافری – باری در گیلان می تواند نتایج مثبتی در مسیر تعالی گردشگری به همراه آورد.
وی با یادآوری جایگاه خوب بندر انزلی در تخلیه و بارگیری کالاها بعد از بنادر امام (ره) و شهید رجایی اظهار داشت: باید با بازاریابی و معرفی ظرفیت‌های این بندر ، جایگاه و توان گذشته آن را احیا کرد.
وی الحاق ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا را دارای چشم اندازی مثبت برای استان گیلان خواند و بیان کرد: بندر چمخاله ، ظرفیت ارزشمندی در حوزه گردشگری است که نمونه آن در کشور وجود ندارد و می تواند در معرفی ظرفیت‌های گردشگری دریایی کشور بسیار اثرگذار باشد.