معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه در نامه ای به وزیر اقتصاد و دارایی تداوم ممنوعیت فصلی واردات برنج را خواستار شد.

به گزارش ندای گیلان ،در نامه دکتر محمدباقر نوبخت به دکتر دژپسند آمده است پیرو مذاکرات مطروحه در جلسه بیستم مرداد امسال هیات وزیران در خصوص اجرای ممنوعیت فصلی واردات برنج در سال جاری خواهشمند است مراتب به گمرکات کشور برای رعایت این ممنوعیت ابلاغ شود.
رونوشت این نامه به وزیر جهاد کشاورزی هم ارسال شده است.
پیش ازاین پنجشنبه 17 مرداد هم دکتر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان از تلاش ها برای تداوم لغو ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت این محصول خبر داد و گفت : دولت از شالیکاران حمایت می کند.
مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت ، معدن و تجارت هم اعلام کرد : ابلاغیه 15 مرداد در خصوص لغو ممنوعیت واردات برنج فقط متعلق به محموله های شرکت بازرگانی دولتی ایران است.
سعید عباسپور با بیان اینکه واردات برنج همچنان ممنوع است گفت : بخشی از برنج های وارداتی شرکت های بازرگانی دولتی ایران که برای تامین ذخایر استراتژیک و تنظیم بازار کالاهای اساسی وارد شده است در گمرکات معطل مانده است.
وی افزود : بر این اساس ستاد تنظیم بازار در مصوبه ای اعلام کرد محموله های برنج این شرکت از گمرکات ترخیص شود اما ممنوعیت واردات برنج برای حمایت از تولید داخل ادامه دارد.
مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت ، معدن و تجارت تصریح کرد : وزارت صنعت ، معدن و تجارت حمایت از تولیدکنندگان داخلی را مدنظر قرار داده و در فصل برداشت برنج که با افزایش عرضه این محصول در بازار مواجه است به هیچ عنوان اجازه واردات برنج را نمی دهد و محموله های شرکت بازرگانی دولتی ایران صرفا برای تامین ذخایر استراتژیک و توزیع در بازار وارد خواهد شد.
سعید عباسپور در پایان تصریح کرد : ثبت سفارش هرگونه واردات برنج بر عهده وزارت صنعت ، معدن و تجارت است و تا اطلاع ثانوی این وزارتخانه ثبت سفارش هیچ محموله برنج وارداتی را تایید نخواهد کرد.

/صداوسیما/