مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان گفت:درحال حاضر بیش از 98 هزار مستمری‌بگیر، بزرگترین گروه جامعه بازنشستگان را تشکیل می‌دهند و تحت پوشش تامین اجتماعی استان هستند

به گزارش نداي گيلان: جمیل حق‌پرست، مدیرکل تامین اجتماعی گیلان، در مراسم گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان که در سالن اجتماعات مخابرات استان گیلان برگزار شد،با پاسداشت یاد و خاطره جان‌باختگان حادثه منا که در زمره بازنشستگان استان قرار داشتند با ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌ها و ملت شریف ایران، این واقعه دلخراش را در بزرگترین تجمع دینی مذهبی جهان موجب تأسف و تأثر فراوان دانست.

وی با اشاره به شأن نزول آیه «هل اتی …» و علل نامگذاری روز 25 ذی الحجه به نام خانواده و تکریم بازنشستگان، این قشر فرهیخته را گنجینه‌های تجربه و خرد و آینه تمام نمای تلاشگران و الگویی برای شاغلین معرفی کرد که سالیان عمر و جوانی خود را در راه اعتلا و آبادانی میهن اسلامی و گرداندن چرخ‌های اقتصادی و فعالیت‌های تولیدی سپری کرده‌اند.

حق پرست ادامه داد: در حال حاضر بیش از 98 هزار مستمری‌بگیر که بزرگترین گروه آنها را جامعه بازنشستگان تشکیل می‌دهند تحت پوشش تامین اجتماعی استان هستند که به منظور ارایه تعهدات به آنان ماهانه بالغ بر یک هزار میلیارد ریال پرداخت مستمری انجام می‌شود.

وی افزود: هزینه‌های تعهداتی تامین اجتماعی گیلان در بخش بیمه‌ای روزانه افزون بر 35 میلیارد ریال است که بزرگی این عدد با بودجه‌ها و مصارف ده‌ها دستگاه و سازمان برابری می‌کند.

حق‌پرست خاطرنشان کرد: تمامی همت و تلاش دست‌اندرکاران ارایه خدماتی مطلوب و درخور شأن و منزلت این قشر بوده و برنامه‌های مختلفی از سوی حوزه‌های مرتبط، از جمله معاونت فرهنگی سازمان، در راستای کرامت بخشیدن بیش از پیش به بازنشستگان در دستورکار سازمانی قرار دارد.

دکترشهدی‌نژاد، مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان، در ادامه این مراسم سه دلیل حائز احترام و تکریم والا بودن بازنشستگان را تلاش خستگی‌ناپذیر در سال‌های جوانی و تبدیل شدن به گنجینه‌ای از تجربه و دانش، آینه شاغلین امروز بودن و صاحبان واقعی سازمان بودن برشمرده و افزود: تکریم امروز شما در واقع احترام  ما به آینده خود است.

مهندس جبارکوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، در ادامه این مراسم، پیگیری مطالبات صنفی بازنشستگان و تلاش در جهت رفع مشکلات معیشتی این قشر را از وظایف تمامی مسئولین دانست و تامین اجتماعی را در این بین، از ارکان اساسی و پشتیبان برای این گروه ازشهروندان قلمداد کرد؛ سازمانی که با گستره خدمات درمانی و پرداخت مستمری، در فراهم کردن آسایش و تلاش در زمینه ایجاد شرایط بهتر زندگی دردوره پیری و بیماری، خدمات فراوانی را ارایه می‌کند.