روحانی گفت:دو کشور در قالب اجرای طرح راه آهن رشت – آستارا با هم مشارکت می‌کنند، به معنای مسیر راحت تر، ارزانتر و کوتاهتر برای دو کشور، کشورهای منطقه و حتی برای آسیا، اروپا و آفریقا خواهد بود.

به گزارش ندای گیلان،حسن روحانی رئیس جمهور، عصر چهارشنبه(8 فروردین) در نشست مشترک هیأت‌های عالی رتبه ایران و جمهوری آذربایجان در باکو، گفت: خوشحالم که با تلاش های گسترده مقامهای ارشد دو کشور، امروز شاهد ثمرات بسیار خوبی از همکاری‌های مشترک هستیم؛ همکاری‌هایی که نه تنها به نفع دو ملت بلکه به نفع منطقه است.

همکاری‌های ما، به نفع مردم منطقه و جهان است

روحانی که اظهاراتش از سوی همتای آذربایجانی وی مورد تأیید قرار می‌گرفت، اظهارداشت: مسیر ترانزیت شمال – جنوب که امروز دو کشور در قالب اجرای طرح راه آهن رشت آستارا با هم مشارکت می‌کنند، به معنای مسیر راحت تر، ارزانتر و کوتاهتر برای دو کشور، کشورهای منطقه و حتی برای  آسیا، اروپا و آفریقا خواهد بود و این نشان می‌دهد که همکاری‌های ما، به نفع مردم منطقه و جهان است.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به طرح‌های مشترک بین دو کشور که بهره برداری از شماری از آنها روز پنجشنبه آغاز می‌شود،  گفت: بهره برداری از این طرح‌ها که ثمره سرمایه گذاری و تلاش مشترک است، نشان می‌دهد که دو کشور مصمم هستند برای توسعه دو جانبه و چندجانبه روابط  گام‌های بلندتری بردارند.

روحانی با بیان اینکه باید تلاش شود تا سرمایه گذاری های مشترک را بیش از پیش سودآور کنیم، به سرمایه گذاری مشترک دو کشور در تولید خودرو اشاره کرد و افزود: محصولات تولیدی باید قادر به رقابت در بازار خودروی منطقه باشند.

رئیس جمهور برقراری تجارت آزاد میان دو کشور را گامی در مسیر تحرک بالا در روابط اقتصادی دو کشور برشمرد و اظهارداشت: در مرحله نخست می‌توان این طرح را با تع