نماینده رشت با بیان اینکه پروژه راه آهن رشت به آستارا حدود 6 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت:در این رابطه قرار شد که کشور آذربایجان در اجرای این پروژه با ما همکاری کند که متأسفانه این کشور تاکنون با وجود برگزاری چندین جلسه، به تعهدات خود عمل نکرده اند.

به گزارش ندای گیلان،جبار کوچکی‌نژاد، با اشاره به روند اجرای پروژه حمل و نقل ریلی در استان گیلان، گفت: در شرایط کنونی در استان گیلان دو پروژه مهم در این حوزه در دست اجرا دارد، نخست پروژه راه آهن رشت به بندر انزلی است، این پروژه چندین ماه است که اجرایی شده و روند عملیات بسیار مثبت و قابل قبول است. البته برخی مشکلات در اجرای پروژه از جمله مسائل زیست محیطی مرتبط با تالاب انزلی وجود دارد که این مسائل در حال رفع شدن است.

پروژه راه آهن رشت به آستارا حدود ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی دیگر از پروژه مهم استان در حوزه حمل و نقل ریلی، پروژه راه آهن رشت به آستارا است، این پروژه حدود ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، در این رابطه قرار شد که کشور آذربایجان در اجرای این پروژه با ما همکاری کند که متأسفانه این کشور تاکنون با وجود برگزاری چندین جلسه، به تعهدات خود عمل نکرده اند.

وی با بیان اینکه پروژه راه آهن رشت به آستارا بخشی از پازل کریدور شمال به جنوب است، افزود: ایران در این منطقه با کشور آذربایجان مرز زمینی دارد و از این مسیر ما به کشورهای اروپای شرقی متصل می شویم، بنابر این این مسیر و کریدور از نظر اقتصادی برای کشورمان بسیار مهم و استراتژیک محسوب می شود.

کوچکی‌نژاد تصریح کرد: توسعه و تکمیل  کریدور شمال به جنوب نقش اساسی در توسعه اقتصادی کشور خواهد داشت، بنابراین تکمیل راه آهن رشت به آستارا می تواند به تحقق این اهداف کمک شایانی کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: امیدوارم هر چه سریع تر کشور آذربایجان برای اجرای تعهدات خود در حوزه پروژه راه آهن رشت به آستارا وارد عمل شود تا در کوتاه ترین زمان شاهد بهره برداری از این راه آهن باشیم