روحانی گفت: زبان ما در در حادثه منا زبان عواطف زبان برادری و ادب بوده است و در جای لازم از زبان دیپلماسی استفاده شده اگر هم لازم باشد جمهوری اسلامی ایران از زبان اقتدار خودش نیز استفاده خواهد کرد.

به گزارش نداي گيلان: رئیس جمهور پس از مراسم ادای احترام به قربانیان مظلوم فاجعه منا با تاکید بر ضرورت شناسایی مقصران فاجعه منا گفت: از خون عزیزانمان نخواهیم گذشت و لازم باشد از زبان اقتدار استفاده می کنیم.
روحانی افزود: زبان ما در در این حا دثه زبان عواطف زبان برادری و ادب بوده و در جای لازم از زبان دیپلماسی استفاده شده اگر هم لازم باشد جمهوری اسلامی ایران از زبان اقتدار خودش نیز استفاده خواهد کرد.

روحانی گفت: این فا جعه یک ازمون بزرگی برای همه بود ازمونی برای دولت ایران برای ملت ایران ، ازمونی برای خانواده هایی که عزیزان خود را بعنوان مهاجر الی الله و رسول از دست دادند ازمون برا ی دولت عربستان سعودی، آزمون برای سازماهای بین المللی و ازمون برای کشورهای اسلامی ما باید واقعیت این مساله وئ حقیقت  این مساله بطور کامل برای ما روشن شود از طریق یک کمیته حقیقت یاب همه ملت های اسلامی و کشورهای اسلامی باید بدانند چرا این فاجعه به قوع پیوتست و باید مطئن باشند برای سال های اینده چنین فاجعه هایی به قوع نمی پیوندند.

وی گفت: دراین ازمایش بزرگ ملت بزرگ ما سرافراز بود با صبرش متانتش و همدردی اش و همبستگی اش در این ازمون مقامات جمهوری اسلامی ایران سرافراز بودند ما از وزیر بهداشت درمان که تلاش فراوانی انجام داد تا امروز این اجساد مطهر به کشور بازگرند از حج زیارت بعثه مقام معظم رهبری مخصوصا از وزیر امور خارجه که تلاش پیگیری داشت و انچه که ما تا امروز توانستیم بخاطر ان تلاش پیگیر و همچنین از وزیثر محترم حکشور بخاطر هماهنگی هایی که در این زمینه انجام دادند از  روسای محترم مقننه و قضاییه و به ویزه از رهبر معظم انقلاب تقدیر و تشکر می کنیم بخاطر درایت ایشان و بیان مقتدارانه  ایشان در این حادثه و فاجعه ، امیدواریم این وحدت و اتحاد وهمبستگی را در کشور شاهد باشیم.

در این مراسم که مسئولان لشکری و کشوری و رئیس دفتر مقام معظم رهبری نیز حضور داشتند به طور نمادین پیکر مطهر هشت تن از جانباختگان تشییع شدند. پیکرهای مطهر 104 تن از جانباختگان فاجعه منا صبح امروز با هواپیمای سعودی وارد کشور شد.