به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ندای گیلان، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ابوترابی­ فرد، بیانات مقام معظم رهبری در آغاز سال جدید ­را خلق اقتدار اقتصادی و سیاسی برای ملت ایران دانست و گفت: در این راه بدون تردید نیازمند اجماع ملی هستیم و باید با وحدت زیر سایه عمود خیمه انقلاب­ متحدتر و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ندای گیلان، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ابوترابی­ فرد، بیانات مقام معظم رهبری در آغاز سال جدید ­را خلق اقتدار اقتصادی و سیاسی برای ملت ایران دانست و گفت: در این راه بدون تردید نیازمند اجماع ملی هستیم و باید با وحدت زیر سایه عمود خیمه انقلاب­ متحدتر و هماهنگ باشیم تا به موفقیت های لازم دست یابیم.
وی با اشاره به فرمایشات­­ مقام معظم رهبری در دو مقوله استقلال و آزادی گفت: استقلال­ سیاسی امروز ملت ایران یک سرمایه بزرگ گرانبها و­­دست نیافتنی است.
ابوترابی فرد افزود: در دویست سال اخیر بیش از 50 درصد از جغرافیای ایران تجزیه شد و حکمرانان وابسته و مزدور تنها با یک قیام و قعود تجزیه کشور را تصویب کردند.
وی­ خطاب به جوانان گفت: هم اکنون ایران در جایگاه فاخر و برجسته ای از استقلال قرار دارد.
وی افزود:­­ انقلاب اسلامی آن ذلت دیروز را به اقتدار امروز تبدیل کرده به گونه ای که رییس جمهور آمریکا می گوید نفوذ منطقه ای ایران برای ما مایه نگرانی است.
وی این نفوذ منطقه ای ایران را نفوذ منطقه ای اسلام و آموزه های وحیانی دانست­ که به ملت های منطقه هویت دیگری بخشیده است.
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: هیچ ملتی نمی تواند قله های بلندی را فتح کند مگر اینکه در سایه استقلال­ و اقتدار باشد.­
وی افزود: امروزشما در منطقه و جهان پرچم دار این استقلال اقتدارآفرین هستید.
ابوترابی فرد همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حوزه آزادی گفت: عده ای بی انصافی می کنند از آزادی های موجود استفاده می کنند ومی گویند آزادی نیست، چراکه امروز در کشور ما آزادی فکر، بیان و انتخاب است.­
وی همچنین به صاحبان قلم ، فکر واندیشه و افرادی که با مبانی انقلاب زاویه و نقد دارند گفت: از این کلام رهبری الهام بگیریم اگر نقد دارید اهل انصاف باشید چرا که ما باید همگی  اهل انصاف باشیم و ان را رعایت کنیم.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه اقتدار نظام اسلامی در سایه التزام به رهبری است که برآمده از دین و قانون اساسی می باشد تصریح کرد: همگی ما باید در این چارچوب قدم برداریم.
ابوترابی فرد گفت: اگر عزت ملت ایران را می خواهید همه باید اهل انصاف باشیم  و نقد دولت، دستگاه قضا  ، مجلس و  همه حوزه ها در چارچوب انصاف ، عقل و عمل صورت گیرد.
ابوترابی فرد در توصیه دیگری به مسئولان قضایی گفت: مقام معظم رهبری بارها تبیین کردند که در نظام جمهوری اسلامی ایران آزادی فکر، بیان و انتخاب است.
وی تصریح کرد: مسئولین مراقب باشند که از این نقشه راه گامی فراتر برداشته نشود.
خطیب جمعه تهران در ادامه خطبه دوم نماز با اشاره به نام گذاری سال جدید “سال حمایت از تولید داخلی” گفت: تولید ملی در سایه موفق تلاش مبتنی بر دانش ، علم و ایمان صورت می گیرد و این امر دارای ویژگی هایی است.
وی خطاب به تولید کنندگان گفت: شماباید کالاهای خود را بهترین کیفیت  و کمترین هزینه تمام شده و  کوتاهترین زمان تولید کنید.
­خطیب نماز جمعه تهران قوای سه گانه را مسئول برطرف کردن موانع پیش روی تولید دانست .
ابوترابی فرد تاکید کرد : امروز نهاد دولت به معنای تمامی قوای سه گانه در خدمت تولید ملی نیست و دولت بیش از انکه در خدمت تولید باشد مانعی پیش روی تولید است .
وی افزود: نهاد دولت باید تمامی موانع پیش روی اقتصاد مقاومتی ، رشد اقتصاد خصوصی را از پیش رو بردارد و زمینه حرکت و پیشرفت را فراهم کند، روندی که نیازمند زمان است .
حجت الاسلام ابوترابی فرد خطاب به تمامی مدیران و مسئولان نیز گفت: تمامی دستگاهها باید با صدور دستورالعملی خرید کالای غیر ایرانی را ممنوع اعلام کنند و مسئولان و مدیران بدانند که حوزه نخست تامین نیاز تولیدات داخلی است و درکنار این دستورالعمل کمیته ای متشکل از متخصصان و کارشناسان حوزه های مختلف نیاز های اعلامی دستگاهها را در اسرع وقت بررسی و مجوز لازم برای خرید کالای خارجی را صادر کند.
وی تاکید کرد: باید شرایط به گونه ای باشد که مدیران و مسئولان رده های مختلف برای خرید کالای خارجی یک پیوست توجیحی قابل دفاع ارائه کنند.
خطیب نمازجمعه تهران با اشاره نقش ملت در حمایت از تولیدات داخلی گفت: خرید کالای خارجی امروز به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شده است ، این فرهنگ باید تغییر کند باید همه نگاهها معطوف به تولیدات داخلی باشد و کارآفرینان بازاری مطمئن را پیش روی خود ببیند.
وی افزود : مردم باید این فضای اطمینان بخش را برای تولید کنندگان خلق کنند انگاه تولید کالای ایرانی جایگاه فاخر خود را بدست می اورد .
خطیب نماز جمعه تهران گفت: مدیران و کارآفرینان باید بانگاه صادراتی کالای خود را تولید کنند و تنها راه ادامه حیات بنگاههای اقتصادی نگاه به بازار صادراتی است، تولید کالای کیفی با قیمت تمام شده کمتر است که قادر به ماندگاری در بازار رقابتی است.

وی افزود: در چنین شرایط و فضای تولیدی است که مردم با مصرف کمتر می توانند زمینه ساز افزایش صادرات و ورود ارز بیشتر به کشور باشند و این مسیر اقتصاد مقاومتی، عزت واقتدار ملی است که باید دران گام برداریم .