مشاوران سابق رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کردند که توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ باید مستحکم‌تر باشد.

ندای گیلان:مشاوران سابق رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کردند که توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ باید مستحکم‌تر باشد.

به نقل از وال‌استریت‌ژورنال، پنج نفر از مشاوران سابق «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در نامه‌ای به وی نوشتند که احتمال دارد توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ شامل شماری از موارد استاندارد نباشد و به این ترتیب به توافق محکم‌تری نیاز است.

در این نامه آمده است که برای رعایت این استانداردها، باید نقش بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته‌ای ایران پررنگ‌تر شده و شروطی برای رفع تحریم‌های ایران گذاشته شود.

«دنیس راس» مشاور امور ایران و خاورمیانه در دوره اول ریاست‌جمهوری باراک اوباما، «دیوید پترائوس» رئیس سابق سیا و یکی از مدیران عملیات علیه ایران تا دو سال گذشته، «رابرت آینهورن» متخصص منع گسترش سلاح وزارت خارجه آمریکا و یکی از مولفان تحریم‌ها علیه ایران، «گری سیمور» مشاور ارشد امور هسته‌ای سابق و نماینده فعلی گروه ایالات متحده در قبال برنامه هسته‌ای ایران و ژنرال «جیمز کارت‌رایت» رئیس ستاد مشترک سابق و یکی از طراحان استقرار نیروهای نظامی آمریکا در منطقه در دوران ریاست‌جمهوری اوباما، از جمله افرادی هستند که نامه ارسال شده به کاخ سفید را امضا کردند.

دنیس راس به خبرگزاری رویترز گفته است که این مساله اهمیت زیادی دارد که گفت‌وگوها نه بر پایه «ضرب‌الاجل» بلکه برای دستیابی به هدف مطلوب صورت بگیرد.

انتشار این نامه با امضای ۱۸ مقام پیشین آمریکایی، در آستانه پیوستن «جان کری» وزیر خارجه آمریکا به مذاکرات هسته‌ای با ایران صورت گرفته است.