احمدی پور با بیان اینکه چنین برنامه‌هایی در افق ۱۴۰۴ برای طرح‌های گردشگری پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: امروز هم به‌دنبال تدوین سیاست‌های کلی صنعت گردشگری کشور هستیم

به گزارش ندای گیلان ،زهرا احمدی‌پور ، در حاشیه سفر به گیلان، با اشاره به برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان میراث‌ فرهنگی برای توسعه صنعت گردشگری در سطح استان‌های کشور، اظهار کرد: هر استان دارای ظرفیت‌ها و امکاناتی است که سازمان در تلاش است بر اساس همان‌ها محورهای توسعه گردشگری را برای آن استان برنامه‌ریزی کند.

او با بیان اینکه این برنامه‌ریزی متناسب با ویژگی‌های طبیعی و فرهنگی هر استان است افزود: سیاست‌های راهبردی بحث گردشگری سال جاری نیز مبتنی بر این ویژگی‌ها تدوین شده و مزیت‌های گردشگری هر استان در آن مشخص می‌شود.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، در ادامه، صنعت گردشگری را صنعتی سیال، پویا و روبه‌ رشد عنوان کرد و گفت: این صنعت گردشگری، به‌ دلیل داشتن چنین ویژگی‌هایی، نقش مؤثری در توسعه اقتصادی کشورها ایفا می‌کند.

احمدی‌پور، با بیان اینکه تجربه کشورهای جهان در این حوزه نشان‌دهنده این موضوع است، خاطرنشان کرد: امروز شاهد جابه‌جایی منابع تولیدکننده ثروت از صنایع سنگین به‌سمت خدمات و به‌طور ویژه به‌سمت صنعت گردشگری هستیم.

او ادامه داد: بر همین اساس، صنعت گردشگری برای اینکه برای کشور به ثروتی ملی تبدیل شود، براساس ظرفیت‌های موجود، به طرح‌های کلی، راهبردی و بلندمدت نیاز دارد.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، با بیان اینکه چنین برنامه‌هایی در افق ۱۴۰۴ برای طرح‌های گردشگری پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: امروز هم به‌دنبال تدوین سیاست‌های کلی صنعت گردشگری کشور هستیم و همچنین در برنامه پنج‌ساله ششم نیز توجه به این حوزه شده و تلاش شده تا در این برنامه راهبردی با یک نگاه آمایشی ظرفیت‌ها در استان‌ها مشخص و متناسب با آن ظرفیت‌ها برنامه‌ها تدوین و طرح‌های توسعه‌ای درنظر گرفته شوند.

او خاطرنشان کرد: گیلان استانی با ظرفیت‌های طبیعی، گردشگری و تاریخی بسیار خوب است که باید در حوزه توسعه‌بخشی به صنعت گردشگری و ایجاد رونق اقتصادی به آن‌ها توجه شود.