مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: با بهره برداری از پروژه‌های هفته دولت، شاخص بهره‌مندی روستاهای استان از آب شرب سالم و بهداشتی به بیش از ۷۱ درصد رسید.

نداي گيلان: محمدعلی فرّامینی اظهار داشت: به میمنت ایام فرخنده هفته دولت، طرح‌های مختلف آبرسانی روستایی در گیلان افتتاح شد.

وی تصریح کرد: ۶۷ پروژهٔ آب آشامیدنی با تحت پوشش قرار دادن ۱۳۹ روستا در این استان به طور رسمی به بهره برداری رسید.

وی، با اشاره به اینکه این پروژه‌ها در سه بخش تامین آب شرب و اصلاح، بازسازی و توسعهٔ شبکه و ارتقای کیفیت آب شرب روستایی بود، اضافه کرد: در این راستا افزون بر ۷۸۶ کیلومتر لوله گذاری خطوط انتقال و توزیع اجرا و ۴ هزار و ۹۱۰ مترمکعب مخزن ذخیره و تعدیل فشار احداث شد.

فرّامینی، اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها را بیش از ۵۶۷ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: ۳۷ هزار و ۸۸۲ خانوار روستایی در گیلان از مزایای این طرح‌های آبرسانی بهره‌مند شدند.

وی گفت: با بهره‌برداری از پروژه‌های هفتهٔ دولت سال جاری، شاخص بهره‌مندی روستاهای استان از آب شرب سالم و بهداشتی به بیش از ۷۱ درصد رسید.

به گفتهٔ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان؛ در حال حاضر بیش از ۸۰۹ هزار و ۵۶۰ نفر در سطح یک هزار و ۵۷۷ روستای بالای بیست خانوار گیلان از آب آشامیدنی مناسب و مطلوب برخوردارند.