،آقایان همیشه باید هنگامی که قصد ست کردن لباس‌های خود را دارند رنگ لباس‌ها را نیز مد نظر قرار دهند.

به گزارش ندای گیلان،آقایان همیشه باید هنگامی که قصد ست کردن لباس‌های خود را دارند رنگ لباس‌ها را نیز مد نظر قرار دهند. می‌توان گفت تنها حالتی که لازم نیست به ترکیب رنگ لباس‌ توجه کنید زمانی است که میخواهید لباس طرح هاوایی بخرید. پیراهن‌ها و شلوارک‌های طرح هاوایی تمام رنگ‌های قابل تصور را در خود دارند به همین دلیل جایی برای فکر کردن به ترکیب رنگ‌ها با این لباس‌ها باقی نمی‌ماند. یک ست لباس مردانه که رنگ‌ها به درستی در آن انتخاب شده‌اند ترکیبی از طیف‌های مختلف رنگ است که هرکدام نقشی درست را در زیبا نشان دادن استایل شما دارند. اصول ست کردن لباس مردانه را در این مقاله بخوانید.

تعداد محدودی رنگ هستند که بیشتر در پوشاک مردانه کاربرد دارند. اجازه بدهید آن‌ها را “رنگ‌های مردانه” نامگذاری کنیم. این رنگ‌ها مهم هستند چون مشابه این رنگ‌ها را در طبیعت می‌توان دید و به نوعی رنگ‌هایی که ما از آن‌ها صحبت خواهیم کرد رنگ‌های طبیعی هستند. ما در این مقاله در مورد پوشش کلاسیک آقایان صحبت خواهیم کرد، برای مثال کفش‌های کالج و جین آبی مردانه جزو استایل کژوال هستند ولی به نوعی در میان کلاسیک‌های پوشش مردانه هم قرار می‌گیرند. لباس‌های ورزشی مردانه می‌توانند از رنگ‌های مصنوعی باشند ولی قطعا در پوشاک کلاسیک مردانه این رنگ‌ها جایی ندارند.

رنگ‌های لباس آقایان

رنگ‌های زیادی وجود دارند ولی ما در اینجا ۵ رنگ که بیشترین کاربرد را در پوشش مردانه دارند معرفی می‌کنیم. این رنگ‌ها قرمز، آبی، زرد، بژ و قهوه‌ای هستند. علاوه بر این رنگ‌ها در مورد مشکی، سفید و خاکستری هم صحبت خواهیم کرد چون لازمه لباس مردانه هستند. این رنگ‌ها می‌توانند ترکیب‌های متنوعی را ایجاد کنند. الان وقت این است که آنالیز رنگ‌ها را شروع کرده و جایگاه این رنگ‌ها را در کمد لباس مردانه برای شما تشریح کنیم.

بهترین ترکیب رنگ برای ست کردن لباس مردانه

قرمز

رنگ قرمز توجه زیادی را به خود جلب می‌کند و کوچکترین جزئیاتی به رنگ قرمز در کت و شلوار مردانه به راحتی قابل تشخیص است، به همین علت است که انتخاب ترکیب رنگ درست اهمیت بالایی دارد. رنگ قرمز با رنگ‌های سفید، خاکستری و آبی همخوانی دارد(این رنگ‌ها ما را به یاد  تامی هیلفیگر می‌اندازند). ترکیب رنگ قرمز با جین آبی کلاسیک مناسب خواهد بود اگر تن رنگ مناسب انتخاب شود. سفید و خاکستری که از رنگ‌های خنثی هستند با هر طیف رنگ قرمز همخوانی دارند. شما می‌توانید از رنگ قرمز در کراوات، شلوار و کفش استفاده کنید ولی بهتر است که رنگ کت و شلوار مردانه قرمز مایل به زرشکی باشد.

بهترین ترکیب رنگ برای ست کردن لباس مردانه

هیچوقت در استایل خود از رنگ قرمز زیاده از حد استفاده نکنید. کت و شلوار یک دست قرمز برای افراد و مراسم‌های خاص است و افراد معمولی بهتر است تنها از کراوات قرمز و یا کت تک قرمز استفاده کنند.

آبی

رنگ آبی اسامی مختلف و طیف رنگ‌های بیشماری دارد – آبی آسمانی، آبی سلطنتی، آبی اقیانوسی، نیلی و بسیاری رنگ دیگر. رنگ آبی رنگ کلاسیک مردانه است همانطور که رنگ صورتی رنگ کلاسیک زنانه است. ما به شما توصیه نمی‌کنیم سر تا پا آبی بپوشید ولی طیف رنگ‌های بسیاری هست که با ترکیب آن‌ها می‌توانید استایل دلخواه خود را بسازید. پیراهن آبی و شلوار جین از کلاسیک‌های استایل مردانه هستند و مناسب برای موقعیت‌های رسمی و غیر رسمی.

پیراهن آبی و شلوار خاکستری مناسب محل کار است و حتی از ترکیب پیراهن سفید و شلوار مشکی می‌تواند شیک‌تر باشد. ترکیب آبی و سفید برای استایل کژوال مناسب‌تر است و زیاد رسمی نیست. شلوار جین آبی به خوبی با رنگ‌های سفید، قرمز، بژ و قهوه‌ای ست می‌شود. ترکیب دو رنگ آبی و عاجی هم همیشه خیره کننده بوده است.

بهترین ترکیب رنگ برای ست کردن لباس مردانه

سبز

ترکیب‌های رنگی سبز همانند رنگ آبی است. این رنگ‌ها سفید، خاکستری، بژ و آبی(جین آبی) هستند. از یک طرف رنگ سبز در لباس‌های نظامیان ارتش‌ها به کار می‌رفته است و از طرفی رنگ پول و اسکناس است. از این رو رنگ سبز تداعی کننده قدرت و ثروت است. از این نظر رنگ سبز درست در نقطه مقابل رنگ آبی است که تداعی کننده هنر است. هنگام انتخاب لباس بهتر است در نظر داشته باشید که کدامیک مناسب شخصیت شماست و با سبک پوشش خود چه چیزی را به اطرافیان منتقل خواهید کرد.

بهترین ترکیب رنگ برای ست کردن لباس مردانه

کفش سبز مردانه اگرچه کمی غیرمعمول است ولی برای افراد علاقه‌مند به متفاوت بودن انتخاب ایده‌آلی است.

زرد

رنگ زرد رنگی است که شاید همه جسارت انتخاب آن را نداشته باشند. شما می‌توانید جزئیاتی از استایل خود را به رنگ زرد انتخاب کنید مانند کراوات و پوشت. استفاده از رنگ زرد برای شلوار و پلیور شاید چالش بزرگی برای برخی افراد باشد ولی اگر علاقه‌مند به استفاده این رنگ هستید می‎توانید با انتخاب رنگ‌های خاکستری و سرمه‌ای به عنوان رنگ‌های تکمیل کننده دیگر اجزای لباس‌تان، استایل خود را کمی متعادل‌تر کنید.

بهترین ترکیب رنگ برای ست کردن لباس مردانه

بژ و قهوه‌ای

می‌توان ادعا کرد رنگ‌های بژ و قهوه‌ای از مرسوم‌ترین رنگ‌ها در صنعت مد برای پوشاک مردانه هستند. رنگ بژ و قهوه‌ای رنگ‌ طبیعی پوست حیوانات و چوب است. کت‌ها و کفش‌های بژ و قهوه‌ای جزئی جدایی ناپذیر در استایل مردانه هستند. کفش‌های مردانه قهوه‌ای با رنگمایه قرمز انتخاب فوق‌ العاده خوبی هستند و به دلیل وجود رنگمایه قرمز با لباس‌های قرمز هم همخوانی دارند. شلوارها و جین‌های بژ بهتر است با پیراهن‌های رنگ‌های سفید، خاکستری و آبی تکمیل شوند.

بهترین ترکیب رنگ برای ست کردن لباس مردانه