کلاس‌های آموزش بازیگری استادحمید مظفری روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه با حضور هنرجویان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان برگزار می‌شود.

به گزارش ندای گیلان،قاسم مصفا مسئول روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: کلاس‌های آموزش بازیگری استاد حمید مظفری در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان آغاز به کار کرد.

او افزود: کلاس‌های اموزش بازیگری استادحمید مظفری روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه با حضور هنرجویان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان برگزار می‌شود.

مسئول روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه، مدت این کلاس ۳۰ جلسه تعیین شده است، تصریح کرد: روز‌های یکشنبه و دوشنبه برای افرادی که تازه شروع به آموزش تئاتر کرده اند و روز‌های سه شنبه ویژه افراد تئاتری است.

حمید مظفری مدرس، پژوهشگر، نمایشنامه نویس، کارگردان و بازیگر تئاتر و سینما متولد سال ۱۳۲۷ در شهر کازرون از توابع استان فارس است و او ضمن دارا بودن کارشناسی بازیگری و کارگردانی دارای نشان درجه یک هنری نیز است.

این هنرمند علاوه بر بازیگری و کارگردانی، طراحی صحنه، چهره پردازی و طراحی لباس و نمایش‌های بی شماری را نیز در کارنامه هنری خود دارد که از جمله می‌توان به فاجعه رمضان، پنجمین ضربه، محی الدین لایق، ابلیس شرق، عروس، بهترین بابای دنیا، بلبل سرگشته، افعی طلایی، مستاجر، امیر ارسلان نامدار، درختان ایستاده می‌میرند، نابغه‌ای از دودمان آریا رمنه اشاره کرد.

این هنرمند علاوه بر بازی در فیلم‌های سینمایی در نمایش‌های تلویزیونی بسیاری ایفای نقش کرده است که می‌توان به تهیدستان، بیا تا گل برافشانیم، معمای یک قتل، پهلوانان نمی‌میرند، تله موش، بازی و روایتگری در مجموعه مستند نمایشی فرهنگ اسلام در اروپا اشاره کرد.

او در فاصله سال‌های ۱۳۵۶تا۱۳۵۸ به عنوان کارشناس رسمی امور هنری اداره کل فرهنگ وهنر و کارشناس مرکز آموزش تئاتر یزد فعالیت داشته و به عنوان یکی از استادان مطرح تئاتر کشور در مراکز و دانشکده‌های هنری تدریس کرده است و او مقالات پژوهشی متعدد هنری و مسئولیت و عضویت در مجامع و انجمن‌های مختلف تئاتر را نیز در کارنامه خود دارد.

پژوهش تاریخی تحلیلی در حوزه نمایش‌های شادی آور ایرانی نیز از دیگر دستاورد‌های این هنرمند است. این پژوهش در دوره‌های صفوی با محوریت سلسله قاجار تا آغازین روز‌های حکومت پهلوی اول را در بر می‌گیرد.