مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: تابستان امسال هفته فرهنگ و هنر شهرستان املش با معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت، رضا ثقتی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله ربانی املشی و ۲۳۵ شهید والامقام این شهرستان گفت: آیت الله ربانی املشی از بزرگان دینی بودند که سند مجاهدت، بزرگ‌منشی و شجاعت را تا ابد برای مردمان این دیار امضا کردند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این مراسم با اشاره به وجود ریشه فرهنگی و هنری در میان مردم شهرستان املش طولانی است، اظهار کرد: شهرستان املش از فرهیختگان بزرگی در عرصه فرهنگ و هنر برخوردار است.

رضا ثقتی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بر خود وظیفه می‌داند که املش را با سبقه فرهنگی و هنری، دینی، مذهبی و تاریخی به صورت ویژه نگاه کند، افزود: در طول ماه مبارک رمضان تلاش شده تا در برنامه‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌ها حضور داشته باشیم.

وی برپایی محافل انس با قرآن را از ویژه برنامه‌های ماه رمضان برشمرد و اظهار کرد: به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و تشکل‌های قرآنی تا کنون ۹ محفل انس با قرآن در شهرستان‌های مختلف برپا شده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در آینده نزدیک در شهرستان املش، گفت: سیاست جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تمرکززدایی فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.

ثقتی در ادامه با بیان اینکه با شعار «گیلان فقط رشت نیست» برنامه‌ها و فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در دور جدید فعالیت‌ها آغاز شده است، اضافه کرد: یکی از رویکردهای توجه ویژه به شهرستان‌ها است.

وی با اشاره به اینکه میدان عملیات فرهنگی و هنری این اداره کل امروز مرکز استان خارج و به سایر شهرهای گیلان کشیده شده است، تصریح کرد: امروز در توزیع بودجه، امکانات و اجرای برنامه‌ها توجه در شهرستان‌ها متمرکز شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه در گذشته برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح شهرستان‌ها به هر دلیلی با محدودیت‌هایی همراه بوده است، ادامه داد: به دنبال پایان بخشیدن به این محدودیت‌های در گفتمان عدالت محوری دولت جدید هستیم.

وی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگ و هنر املش در تابستان امسال، گفت: هدف از برگزاری هفته فرهنگ و هنر شناسایی و معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این حوزه شهرستان املش است.

ثقتی تأکید کرد: باید ظرفیت اصلی شهرستان املش در رشته هنری و فرهنگی شناسایی و تقویت شده و به عنوان پایتخت آن رشته معرفی شود.