نشست مجمع نمایندگان استان گیلان با رئیس کل دادگستری استان امروز برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، نشست مجمع نمایندگان استان گیلان با حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان صبح امروز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به کلام امام خمینی (ره) که فرمود:« مجلس در راس امور است» تصریح کرد: فرآیند تغییر و اصلاح قانون باید در مجلس مرتفع شود.

وی برگزاری جلسات تعاملی و هم اندیشی با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را ضروری عنوان کرد و افزود: باید در چنین نشست هایی از ظرفیت نمایندگان برای حل مشکلات و دغدغه های مردم بهره برد.

رئیس شورای قضایی استان حجم ورودی پرونده به دستگاه قضایی در استان گیلان را بسیار زیاد دانست و گفت: علی رغم سنگینی کار و کمبود نیرو، کارکنان دستگاه قضایی با کمترین امکانات در راستای خدمت رسانی به مردم تلاش می کنند.

وی  با بیان اینکه بستر و حریم رودخانه ها جزء انفال است خاطر نشان کرد: ضمن اینکه احتیاجات مردم در حوزه ساختمانی و معادن از حقوق عامه است و باید برطرف شود، نباید هیچ گونه تعرضی نیز در راستای تخریب انفال صورت گیرد.

این مقام ارشد قضایی مباحث مطرح شده در این نشست را حول محور حقوق عامه عنوان کرد و اظهار داشت: در خصوص موضوعاتی چون نظارت بر قانون گذاری و همچنین سایر مسائل کلان استان بحث و تبادل نظر شد.