رئیس اداره اوقاف و امور خیریه صومعه سرا با اشاره به در پیش بودن عید سعید «غدیرخم» از برگزاری راهپیمایی «پیوندبا ولایت ، میثاق با شهیدان» در این شهرستان خبرداد.

به گزارش ندای گیلان،عزیز با اشاره به دهه ولایت، اظهار کرد: در طول این دهه اداره اوقاف و امورخیریه صومعه سرا همانند سنوات گذشته برنامه های فرهنگی و مذهبی در سطح بقاع متبرکه این شهرستان برگزار می کند.

وی با اشاره به برگزاری جشن های« ولایت علوی» در طول دهه ولایت در سطح ۱۸ بقعه شاخص شهرستان صومعه سرا، افزود: برگزاری مراسم دعای عرفه، نماز عید قربان، قرائت میثاق نامه، خطبه خوانی، برپایی ایستگاه صلواتی، مدیحه سرایی و تجلیل از سادات خادم از جمله برنامه های این دهه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه صومعه سرا به برنامه های ویژه شب و روز عید سعید غدیر خم اشاره کرد و گفت: راهپیمایی کاروانی با عنوان « پیوند با ولایت، میثاق با شهیدان» شاخص ترین برنامه این روز است.

وی با بیان اینکه این راهپیمایی در ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۱۸ شهریور ماه مصادف با عید سعید غدیر خم در سطح چهار بقعه متبرکه شهرستان صومعه سرا انجام می شود، تصریح کرد: محمدجان ضیابر، سید جعفرآقا و آقامهدی صومعه سرا، سید ابراهیم گوراب زرمیخ این چهار بقعه هستند.

خادم شریف در ادامه مسیر حرکت این کاروان در شهر صومعه سرا را از جعفرآقا (مسجد جعفری) به سمت مرکز شهر، بقعه آقا مهدی و سپس مزار شهدا اعلام کرد و یادآورشد: عید «غدیرخم» فرصت مناسبی برای تبیین جایگاه ولایت و امامت برای مردم جامعه است.

به گفته این مسئول یکی دیگر از برنامه های شاخص این دهه برپایی همایش «بانوان ولایی» در صومعه سرا است که زمان و مکان برگزاری این همایش متعاقبا توسط ستاد بزرگداشت جشن های دهه ولایت  این شهرستان اطلاع رسانی می شود.مهر