مدیرکل بهزیستی گیلان از برگزاری جشن بزرگ ناشنوایان در این استان خبر داد.

به گزارش نداي گيلان:  محمدرضا پارسی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی ناشنوایان اظهار کرد: 5 هزار و 122 نفر ناشنوا زیرپوشش بهزیستی گیلان هستند.

وی از فعالیت سه انجمن غیر دولتی ناشنوایی در استان خبر داد و افزود: کانون‌های مذکور در رشت، لاهیجان و انزلی فعالیت می‌کنند.

پارسی با بیان اینکه 35 دانشجوی ناشنوا زیرپوشش بهزیستی گیلان هستند، تصریح کرد: هزینه دانشجویان مذکور به عهده بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی گیلان توزیع  600 سمعک و 30 هزار باطری سمعک را از اقدام‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: سال گذشته برای 140 کودک ناشنوا کاشت حلزون توسط بهزیستی در استان انجام شده است.

پارسی با اشاره به اینکه بهزیستی گیلان ناشنوای پشت نوبت ندارد، خاطرنشان کرد: ناشنوایان زیر 6 سال می‌توانند به بهزیستی مراجعه کنند.

وی اجرای طرح غربالگری را از برنامه‌های بهزیستی گیلان ذکر کرد و یادآور شد: قبل از اینکه ناشنوایی منجر به اختلال شود نوزاد مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

این مسئول بیان کرد: 6 مهر ماه امسال جشن بزرگ ناشنوایان در سالن وزنه‌برداری ورزشگاه یادگار امام (ره) رشت برگزار می‌شود.

مدیرکل بهزیستی گیلان در پایان، از آمادگی 543 مهد کودک برای پذیرش 16 هزار کودک در مهر ماه امسال همزمان با آغاز سال تحصیلی در استان خبر داد.