مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: از ابتدای سالجاری مصرف برق ادارات و دستگاههای اجرایی با دقت مورد پایش قرار گرفته است و بر این اساس برق اداره دارایی و امور مالیاتی لنگرود، تامین اجتماعی آستانه اشرفیه و بندر ماهیگیری آستارا قطع شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمد تقی مهدیزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از اجرای مرحله اول قطع برق ادارات پرمصرف در ۳ شهر استان خبر داد.

مهدیزاده تاکید کرد: طی سالیان گذشته وضعیت صنعت برق بسیار ویژه و حساس است و ناترازی بین تولید و مصرف برق چشمگیر می‌باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان ضمن اشاره به دستورالعمل‌های ارسالی از سوی شرکت توانیر مبنی بر پایش مصرف برق ادارات و دستگاه‌ها افزود: این مشترکین ملزم به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعات اداری و همچنین کاهش مصرف به میزان ۶۰ درصد در ساعت غیر اداری نسبت به مصرف سال گذشته هستند.

وی ضمن تشکر از مدیران ادارات، سازمانها و دستگاه‌های اجرایی که همکاری بسیار خوبی در مصرف بهینه انرژی برق دارند خاطرنشان کرد: هماهنگی لازم با استانداری جهت تشکیل ۱۰۰ اکیپ پایش به منظور بررسی میزان مصرف برق ادارات و دستگاههای اجرایی استان در فصل گرما جهت پیشگیری از خاموشی ها، تشکیل شده و اقدامات قانونی لازم جهت برخورد باسازمانهایی که الگوی مصرف را رعایت نکرده‌اند اعمال شد.

مهدیزاده اظهار داشت: از ابتدای سالجاری مصرف برق ادارات و دستگاههای اجرایی با دقت مورد پایش قرار گرفته است و بر این اساس برق اداره دارایی و امور مالیاتی لنگرود، تامین اجتماعی آستانه اشرفیه و بندر ماهیگیری آستارا قطع شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان گفت: با توجه به محدویتهای تولید برق در کل کشور، رعایت الگوی مصرف برق از سوی ادارات و سازمان‌ها از جمله حذف وسایل غیرضرور برقی، بهره گیری از دیزل ژنراتورها، استفاده بهینه و کاهش مصرف سیستمهای سرمایشی در ساعات اوج بار، باید با جدیت صورت پذیرد.