مدیرکل راهداری گیلان گفت:طی چهار روز گذشته ۵۳ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین راهداری استان به طور مستقیم درگیر بازگشایی محورهای کوهستانی و برفگیر استان بودند.

به گزارش ندای گیلان،فریبرز مرادی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه در دومین بارش برف پاییزی ۷۹ نفر از نیروهای راهداری استان گیلان در سطح محورهای کوهستانی درگیر برفروبی محورها و خدمت رسانی به مردم هستند، اظهار کرد: چهار روز گذشته ۵۳ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین راهداری استان به طور مستقیم درگیر بازگشایی محورهای کوهستانی و برفگیر استان بودند.

وی از مصرف ۲۳۵ تن مخلوط شن و نمک در سطح محورهای کوهستانی درگیر بارش برف طی مدت مذکور خبر داد و اضافه کرد: همچنین ۲۱۷۲ کیلومتر/باند از محورهای کوهستانی استان توسط راهداران برفروبی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان ادامه داد: بارش برف سنگین در برخی محورهای کوهستانی مشکلاتی را برای ترددکنندگانی که به علت نداشتن تجهیزات ایمنی نظیر زنجیر چرخ به این محورها عزیمت کرده بودند به وجود آورد که با حضور راهداران استان گیلان به ۱۴۷ خودرو امدادرسانی صورت گرفت.

مرادی، با اشاره به میزان بارش برف در ارتفاعات استان، یادآور شد: بیشترین بارش های برف در محورهای کوهستانی اسالم به خلخال در حوزه شهرستان تالش و محور پونل به خلخال در حوزه شهرستان رضوانشهر و محور سیاهکل – دیلمان در حوزه شهرستان سیاهکل و محور بلوردکان – خصیب دشت در حوزه شهرستان املش به ارتفاع ۵۰ سانتیمتر گزارش شد.

وی درخصوص بارش های برف گزارش شده در سایر محورهای کوهستانی استان نیز، یادآور شد: در ارتفاعات کوهستانی شهرستان های رودسر، ماسال و رودبار شاهد بارش ۳۰ سانتیمتری برف بودیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به جز محور پونل – خلخال که به خاطر کولاک و احتمال وقوع بهمن تا اطلاع ثانوی مسدود اعلام شده، سایر محورهای استان باز و تردد در آنها جریان دارد.

مرادی، از مردم خواست ضمن پرهیز از مسافرت های غیر ضروری به مناطق کوهستانی و برفگیر، حتما پیش از ترددهای ضروری در این مناطق ضمن همراه داشتن تجهیزات مناسب زمستانه و رعایت احتیاط لازم در رانندگی، به ویژه در محورهای برفگیر، از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده ای از وضعیت راه های استان مطلع شوند.

/ایسنا