خاوری گفت: از اول مهر ماه سال جاری اداره راه و شهرسازی جداسازی می شود و اداره راه و حمل و نقل جادی ای راه اندازی خواهد شد

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت،دقایقی پیش جلسه مشترک مدیران شورای حمل و نقل استان گیلان با مجمع نمایندگان گیلان برگزار شد.

شعبانعلی خاوری در این جلسه با اشاره به اینکه از اول مهر ماه سال جاری اداره راه و شهرسازی جداسازی می شود و اداره راه و حمل و نقل جادی ای راه اندازی خواهد شد گفت: 1000 نفر در سازمان راه و شهرسازی مشغول فعالیت هستند که 700 نفر از آن ها به اداره کل راه داری و حمل و نقل جاده ای منتقل خواهند شد.

مدیرکل راه شهرسازی گیلان طول راه های گیلان بیش از ده هزاز کیلومتر عنوان کرد و بیان داشت:از این مقدار بیش از هفت هزار  کیلومتر شریانی و بیش از 8 هزار کیلومتر راه روستایی است.

وی با بیان اینکه گیلان هشتمین استان از نظر طول راه های روستابی در کشور است خاطرنشان کرد: در حوزه اسفالت راه هایی روستایی،این استان رتبه ششم را به خود اختصاص داده است.

خاوری افزود:در سال 94 متوسط شاخص آسفالت روستایی کشور 52 درصد بود، که این شاخص در استان گیلان و در حال حاضر به 50 درصد رسیده است.

وی بیان داشت: در روکش راه های اصلی و فرعی در شش ماه اول سال 30 کیلومتر پروژه عملیاتی اجرا شده است.

خاوری تصریح کرد:پروژه راهسازی سراون – فومن و انزلی – پونل با پیگیری های انجام شده در حال اتمام امورات ضمانتنامه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی است.

وی افزود: اداره کل راه شهرسازی گیلان 200 میلیارد تومان بدهی داردحجم زیادی از آن ها مربوط به پروژه های استانی است.

خاوری با بیان اینکه فرسودگی ماشین آلات راه و شهرسازی یکی از مشکلات جدی است تصریح کرد:اعتبارات  لازم برای نگه داری و ایمن سازی راه ها یکی دیگر از مشکلات مهم اداره کل راه و شهرسازی گیلان است.

وی گفت: اعتبارات استانی فقط برای راه های روستایی است که خلأ موجود در  آسفالت راه های اصلی و فرعی یکی دیگر از مشکلات ما است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با موثر خواندن خرید ماشین آلات مورد نیاز راه و شهرسازی گیلان  از منطقه ازاد انزلیدر صرفه جویی بودجه ای عنوان کرد: این مهم یکی دیگر از مشکلات است که اگر این امر صورت بپذیرد بسیار تاثیرگذار و مثبت خواهد بود.

خاوری در پایان بند ب ماده 12 قانون بهره بری را  یکی دیگر از مشکلات جدی اداره و شهرسازی  با منابع طبیعی عنوان کردو خواستار اصلاح قانون مذکور شد.