نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه طبق روایاتی از پیامبر اکرم(ص) بدترین افراد انسان‌های مجرد هستند عنوان داشت: البته این روایت مربوط به افرادی است که شرایط ازدواج دارند و به عمد ازدواج نمی‌کنند.

به گزارش ندای گیلان ،حجت الاسلام رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: امروز مسئله ازدواج و خانواده در غرب کم اهمیت شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه طبق روایاتی از پیامبر اکرم(ص) بدترین افراد انسان‌های مجرد هستند عنوان داشت: البته این روایت مربوط به افرادی است که شرایط ازدواج دارند و به عمد ازدواج نمی‌کنند.

فلاحتی با بیان اینکه ازدواج بهترین و محبوب‌ترین بنیان اجتماعی از نظر اسلام است ابراز داشت: امروز جوانان ما برای ازدواج نکردن مشکلات مالی را مانع ازدواج می‌دانند.

امام جمعه رشت خطاب به جوانان خاطرنشان کرد: شما جوانان پیرو قرآن و اسلام هستید و باید بدانید که خداوند وعده داده است که رزق ازدواج انسان‌ها را تامین می‌کند و اگر کسی به این وعده اعتماد نکند نسبت به خدا سوءظن دارد.

وی با بیان اینکه خداوند وعده داده است که رزق ازدواج فقرا را داده و آن‌ها را از فضل خود بهره‌مند می‌کند تصریح کرد: ازدواج سنت مستحب و موکد الهی است که دین اسلام ما را به آن دعوت کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه انسان‌ها نباید فریب زینت‌های دنیا را خورده و درگیر زیبایی‌های دنیایی و مادی شوند ابراز داشت: تمامی اعمال ما توسط خداوند متعال رصد می‌شود.

فلاحتی با اشاره به فرا رسیدن سالروز بازگشت آزادگان به کشور خاطرنشان کرد: آزادگان ذخایر کشور ما هستند و خانواده‌های آن‌ها باید به داشتن چنین مردانی افتخار کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه آزادگان باید تلاش کنند تا در زندان نقشه دشمنان انقلاب قرار نگیرند و مراقب باشند تا فرزندانشان درگیر نقشه‌های دشمنان غربی نشوند گفت: امروز دشمن در حال هجمه فرهنگی علیه جوانان است.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع اقشار مختلف مردم عنوان کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری مشکلات امروز کشور ریشه داخلی داشته و علل وقوع آن‌ها عدم مدیریت صحیح است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه ریشه مشکلات امروز کشور باید واکاوی شود اظهار داشت: بعد قبول قطعنامه 598 شرایطی ایجاد شد تا مسئولان شرایط کشور را اصلاح کنند.

فلاحتی ترویج سیاه‌نمایی در جامعه را محکوم کرده و عنوان کرد: اقداماتی که در جامعه اسلامی ما صورت گرفته به طور کامل در تراز انقلاب اسلامی نبوده و مشکلات مردم را برطرف نکرده است.

امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم رعایت عدالت و معنویت در راستای رفع مشکلات کشور تصریح کرد: باید بررسی شود که پس از دوران جنگ چه اتفاقی افتاد که امروز عده‌ای نگون‌بخت که به خون مردم تشنه هستند ادعای حمایت از مردم دارند.

وی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی کسانی هستند که در نمازهای جمعه شرکت کرده، شهید داده و از مقام معظم رهبری پیروی می‌‌کنند بیان کرد: افرادی که آب در آسیاب دشمن می‌ریزند جزو مردم نیستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اعلام اینکه پس از دفاع مقدس به ترویج عدالت در جامعه توجه نشد و همه به‌دنبال امور اقتصادی و سیاسی بودند گفت: عدم ترویج عدالت در جامعه سبب شده است تا امروز شاهد عدم کنترل شرایط سیاسی و اقتصادی کشور باشیم‌.

حجت الاسلام فلاحتی با بیان اینکه عدم نظارت صحیح سبب شد تا نظام بانکی به رانت‌خواری کشیده شود خاطرنشان کرد: خبرهای موثقی به من رسیده است که برخی افراد وام‌های کلان میلیاردی می‌گیرند.

امام جمعه رشت با انتقاد از فاصله طبقاتی ایجاد شده در جامعه خاطرنشان کرد: امروز برخی از مسئولان اجرایی کشور درگیر اشرافی‌گری هستند و توجهی به شرایط زندگی مردم ندارند.

وی رانت‌خواری، اشرافی‌گری و فساد را مشکلات امروز کشور دانست و تصریح کرد: امروز مردم منتظر هستند تا ببینند دستگاه قضایی در مقابل حقوق‌های نجومی و سایر فسادها چه واکنشی نشان می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اعلام اینکه در مسئله حقوق‌های نجومی مردم متوجه نشدند که دستگاه قضایی چه اقدامی کرد اظهار کرد: امروز مردم باید بر اعمال مسئولان نظارت کرده و مطالبه‌گری کنند.

فلاحتی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید پیگیر مطالبات مردم از مسئولان باشند گفت: مسئولان باید خدمتگزار مردم باشند و اگر نمی‌خواهند خدمت کنند باید بگویند در پشت این مقام منصب‌ها چه خبر است که برخی افراد آنقدر به‌دنبال پست و مقام هستند.

  • منبع خبر : تسنیم