مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: در قانون رفع موانع تولید شهرک‌های خدمات دهنده نظیر آب، برق و گاز موظفند تا خدمات خود را به واحدهای تولیدی عرضه کنند.

به گزارش ندای گیلان: سید محمد علی سید ابریشمی در دیدار با استاندار گیلان با قدردانی از تلاش‌های وی برای جلوگیری از عودت زمینهای شهرک صنعتی سفیدرود، اظهار داشت: محدودیت زمین یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای توسعه فعالیت شهرک‌های صنعتی است که اختصاص این زمین چشم انداز روشن برای استقرار این واحد‌ها در چند دههٔ آینده خواهد داشت.

وی همچنین تأکید کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی آمادگی ایجاد شهرک‌های صنعتی و کارگاهی در جوار شهرک‌های صنعتی دارد.

سید ابریشمی همچنین با اشاره به مزایای سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی گفت: براساس قانون رفع موانع تولید، سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی از ۵ تا ۱۳ سال معافیت مالیاتی دارد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی افزود: این معافیت از زمان آغاز بهره برداری واحدهای صنعتی آغاز شود.

سید ابریشمی همچنین یکی از مشکلات واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را تأمین زیر ساخت‌های آن‌ها عنوان کرد و گفت: در قانون رفع موانع تولید شهرک‌های خدمات دهنده نظیر آب، برق و گاز موظفند تا خدمات خود را در واحدهای تولیدی بیاورند.

استاندار گیلان نیز در این نشست گفت: برای راه اندازی شهرک‌های صنفی و کارگاهی حمایت‌های لازم در استان انجام می‌شود.

محمدعلی نجفی افزود: بهبود فضای کسب و کار، تسهیل در ارائه خدمات به صنوف، کاهش آلودگی زیست محیطی و برخی مشکلات شهری نظیر ترافیک از مزایای ایجاد شهرک‌های صنعتی و کارگاهی است.

وی همچنین به بهبود مستمر فضای کسب و کار در گیلان اشاره کرد و با اشاره به بالا بودن قیمت زمین در استان‌های شمالی خواستار ارائهٔ مشوق‌های بیشتر برای سرمایه‌گذاری در گیلان شد و افزود: فضای گیلان برای سرمایه‌گذاری بهبود یافته است و در حال خروج از وضعیت نامناسبی هستیم که در طول سال‌ها در استان ایجاد شده است.