مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به افزایش آمار طلاق در جامعه، گفت: برای کسانی که متقاضی طلاق هستند در حال تنظیم مداخلات مددکاری در بهزیستی استان هستیم

به گزارش ندای گیلان،محمدرضا پارسی ظهر امروز در دوره آموزشی مداخلات مددکاری اجتماعی در مراقبت از خانواده در طلاق با اشاره به اینکه زمانی که افراد خود را برای طلاق مهیا می‌کنند اثربخشی مداخلات کمتر می‌شود، خاطرنشان کرد: باید به فکر کاهش تبعات ناشی از طلاق باشیم

وی با بیان اینکه در چند کشور بزرگ جهان بیش از 50 درصد طلاق اتفاق می‌افتد، افزود: دلایل و عوامل طلاق در حال تغییر بوده و باید به علت‌های طلاق توجه داشت.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه در نسل‌های گذشته موضوع طلاق به سختی مطرح می‌شد، ادامه داد: سازمان بهزیستی روی این‌ موضوع متمرکز شده و اهداف خود را روی دو مقوله مهم پیشگیری و تحکیم بنیان خانواده متمرکز کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: آمار طلاق در کشور معمولاً در سه سال نخست زندگی مشترک بیشتر خودش را نشان می‌دهد و برای کسانی که متقاضی طلاق هستند در حال تنظیم مداخلات مددکاری هستیم.

وی گفت: با دادگستری گیلان تفاهم شده که مداخله تنها محدود به بخش‌های دولتی نباشد و از طریق یارانه ناچیزی که بخش پیگیری بهزیستی استان در اختیار دارد سعی می‌شود 30 درصد از افرادی که بضاعت مالی ندارند از این یارانه برای مداخلات مددکاری استفاده کنند.