مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه، گفت: صبر و استقامت از بزرگ‌ترین درس‌های عاشوراست.

به گزارش نداي گيلان:  همایش هیئت‌های مذهبی شهرستان رشت با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین جمال یاری در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار حسین همدانی، اظهار داشت: بعثت، غدیر و عاشورا سه واقعه مهم در تاریخ اسلام به شمار میروند.

‌وی با بیان اینکه بعثت نقطه آغاز حرکت رسول گرامی اسلام(ص) است، افزود: این روز تنها به مسلمانان اختصاص پیدا نمی‌کند بلکه متعلق تمام بشریت است چون ایشان پیامبر همه مردم بودند.

download (4)

 

یاری به اهمیت غدیر اشاره کرد و گفت: غدیر روزی است  که جانشین پیغمبر انتخاب شد و این انتخاب یاس و ناامیدی را در دشمن ایجاد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه بعد از گذشت حدود نیم قرن از هجرت پیامبر، واقعه عاشورا اتفاق افتاد، عنوان کرد: عاشورا تنها یک رخداد نبود بلکه فرهنگی بود که باید پاس داشته شود.

download (3)

وی عاشورا را نمایشگاه ایثار، شهادت، ولایت پذیری، بصیرت و دشمن شناسی خواند و افزود: فرهنگ عاشورایی تنها جهاد نیست.

یاری ادامه داد: صبر، تحمل، استقامت، امر به معروف و نهی از منکر از بزرگ‌ترین درس‌هایی است که باید از واقعه عاشورا گرفت.

وی امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه عمومی دانست و تصریح کرد: همه باید برای انجام این وظیفه جدیت داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر لزوم روایت درست واقعه عاشورا، افزود: هیئت‌های مذهبی باید در این زمینه هشیار باشند.

وی با اشاره به اینکه نماز ستون دین اسلام است، گفت: مبادا وقت خود را صرف عزاداری کنیم اما از نماز و انس با قرآن غافل شویم.

download (1)

در ادامه رییس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان رشت نیز اظهار داشت: باید با همدلی تلاش کنیم که جوانان ما فرهنگ عاشورایی را درک کنند.

بخشی‌نژاد به اهمیت سوق دادن نسل جوان به مراسم‌ مذهبی اشاره و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در رابطه با جنگ نرم دشمنان هشدار داده‌اند و ما باید در این شرایط برای بصیرت افزایی در جامعه تلاش کنیم.

وی فعالیت درست هیئت‌های مذهبی را مانعی برای نفوذ فرهنگی دشمن دانست و گفت: ترویج فرهنگ اسلامی راهکار مبارزه با تهاجم فرهنگی است.