به گزارش ندای گیلان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) دارای القاب و ویژگی های رفتاری منحصر به فردی بود، گفت: سبک زندگی فاطمی نیاز جامعه امروز است. حجت الاسلام والمسلمین‌ یونس علی پور در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: در جامعه کنونی نیاز […]

به گزارش ندای گیلان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) دارای القاب و ویژگی های رفتاری منحصر به فردی بود، گفت: سبک زندگی فاطمی نیاز جامعه امروز است.

حجت الاسلام والمسلمین‌ یونس علی پور در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: در جامعه کنونی نیاز به سبک زندگی فاطمی داریم.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) یک قیام تاریخی بسیار مهم دارد که در جامعه کنونی حائز اهمیت است، افزود: ۷۵ روز و بنا به روایتی ۹۵ روز بعد از رحلت نبی مکرم اسلام این بانوی بزرگوار اولین شهیده راه ولایت شد و جانش را فدای ولایت کرد.

حجت الاسلام علی پور با بیان اینکه در جامعه کنونی دشمن و ایادی استکبار جهانی اصل نظام، انقلاب و رهبری را در فضاهای مختلف هدف گرفته و ضربه می زنند، به فتنه اخیر اشاره و تاکید کرد: مردم ما همانند همیشه بیدار و آگاه هستند و با غول‌های رسانه ای و مجازی که تحت کنترل استکبار است همراهی نکردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی با تاکید بر اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) علاوه بر اینکه مال و جان خود را در راه اسلام و دفاع از ولایت گذاشت، دارای صفات نیک اخلاقی فراوانی بود، افزود: از جمله این صفات “حانیه” بود.

وی با اشاره به اینکه حانیه به معنی مهربانی است، گفت: طبق اسناد تاریخی آن حضرت نه تنها با پدر و مادر، فرزندان و همسرش مهربان بود و با همسایگان و فقرا با لطف و مهربانی رفتار می کرد، بلکه حتی به فکر امت رسول خدا بود و شفاعت آنها را از پدر بزرگوارش درخواست داشت.

حجت الاسلام علیپور با تاکید بر اینکه مهربانی آن بانو با پدرش آنقدر بود که لقب “ام ابیها” گرفت، افزود: یکی از مهربانی های حضرت زهرا(س) با شوهرش این بود که به اندازه وسع اقتصادی همسرش، از او انتظار داشت تا مبادا از عدم تامین مخارج خانواده شرمسار باشد.

وی تصریح کرد: این دو بزرگوار الگوی همسران بهشتی هستند و ما باید سبک زندگی خود را از آنها بگیریم؛ به ویژه اینکه همسرها در این شرایط اقتصادی سخت نگیرند تا مبادا شوهر از راه حرام یا دروغ تامین رزق کند.

رئیس تبلیغات اسلامی بندرانزلی تاکید کرد: ذکر تسبیحات حضرت زهرا(س) سفارش شده از پیامبر اکرم(ص) برای رهایی از سختی هاست که مداومت بر آن برای تقویت اراده هم تاکید شده است.

وی افزود: مهربانی این بانو با فقرا به قدری بود که علاوه بر انفاق در روزهای عادی، لباس شب عروسی خود را به نیازمند می‌دهد و لذا اگر در جامعه از سبک زندگی اهل بیت(ع) الگو بگیریم‌ جامعه زیبایی خواهیم داشت.

حجت الاسلام علی پور با اشاره به اجرای طرح “خانه مادری”، گفت: در این طرح هر خانه یک روضه احیا می کند تا ضمن توسل به حضرت فاطمه زهرا(س) از برکات وجودی اهل بیت(ع) و سیره تربیتی و سبک زندگی فاطمی در بین اعضای خانواده بهره ببرد.

منبع